اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در جلسه تنظیم بازار کرمان تصویب شد

مرغ گرم هر کیلو 6200 تومان در کرمان

استاندار کرمان گفت: مرغ گرم در استان کرمان از فردا صبح با قیمت هر کیلو 6 هزار و 200 تومان به فروش می‌رسد.

مرغ گرم هر کیلو 6200 تومان در کرمان

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، اسماعیل نجار ظهر امروز در جلسه ستاد تنظیم بازار استان کرمان اظهار داشت: داستان مرغ در استان کرمان یک سرنوشت غم‌انگیز دارد و انتظار ما این بود که واحدها و تشکلات صنفی وارد میدان شوند و ‌این موضوع را حل و فصل کنند که این اتفاق صورت نگرفت.

وی افزود: تشکل‌های صنفی مرغ در این زمینه کارایی و مدیریت لازم را ندارند و فقط  در زمانی که می‌خواهند سود ببرند، تشکل هستند.

نجار با بیان اینکه در زمینه قیمت مرغ مافیای ایجاد شده است، ابراز داشت:‌ دلا‌لان واسطه‌ای میان مرغداران و کشتارگاه‌ها هستند و در زمینه بالا ‌بردن و یا پایین آوردن قیمت مرغ ‌دخالت دارند و هر از ‌گاهی شاهد اینگونه بازی‌های سیاسی هستیم.

وی عنوان کرد: بعضی از دلالان می‌گویند قیمت مرغ در یزد بالا است و مرغ به آن جا می‌رود در یزد هم می‌گویند قیمت مرغ در کرمان بالا است و مرغ به کرمان می‌رود و با این کار این تسلسل باطل را برای ما ایجاد کرده‌اند.

نجار با اشاره به اینکه ما در گذشته قیمت مرغ را ثابت کرده‌ایم، تصریح کرد:‌ ما مرغ مازاد را از مرغداران خریده و ذخیره کردیم تا آنها متضرر نشوند و قیمت واقعی را در بازار حفظ کنیم و در زمانی که در بازار کمبود ایجاد شد، تعادل بازار را حفظ کنیم.

وی افزود: در حال حاضر 3 هزار و 750 تن مرغ منجمد در استان کرمان داریم که 3 هزار تن آن را در بازار توزیع‌ کرده‌ایم و مقصر اصلی این مشکلات پیش آمده تشکل‌های صنفی مرغداران و جهاد کشاورزی است.

استاندار کرمان گفت: چه دلیلی دارد مرغی که با نهادهای دولتی پرورش یافته در حال حاضر با دو برابر قیمت قبل به فروش برسد، دلالان از عدم توانمندی تشکل‌های صنفی مرغداران ‌و ناتوانی دیگر دستگاه‌ها سوء‌استفاده کردند و شما و ما را بازی سیاسی دادند.

نجار بیان داشت: دلالان مردم را در ماه مبارک رمضان به دلیل سود بیشتر در تنگنا قرار می‌دهند و تمام مرغ منجمدی که در بازار استان کرمان وجود دارد همه از تولید داخلی است.

وی عنوان کرد: مرغ گرم در استان کرمان از فردا ‌صبح با قیمت هر کیلو 6 هزار و 200 تومان به فروش می‌رسد.

انتهای پیام/80018/ی30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول