اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون امور عمرانی استاندار البرز تأکید کرد

ضرورت توسعه زیرساخت‌های گردشگری البرز

معاون امور عمرانی استاندار البرز بر ضرورت توسعه زیرساخت‌های گردشگری البرز تأکید کرد و گفت: برای جذب بیشتر گردشگر باید مناطق گردشگری استان معرفی شود.

ضرورت توسعه زیرساخت‌های گردشگری البرز

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، کاوه حدادپور ظهر امروز در نخستین جلسه کارگروه توسعه گردشگری استان البرز اظهار کرد: عدم توجه به بحث گردشگری سبب شده است که مراکز و مناطق گردشگری در استان البرز ناشناخته باقی بماند.

وی ادامه داد: عدم اطلاع‌رسانی دقیق از این مهم سبب شده است که در جذب گردشگر و حضور مسافران در استان در حد مطلوب موفق نباشیم.

این مسئول یکی از مهم‌ترین ضعف‌های گردشگری در استان را عدم وجود زیرساخت‌های گردشگری از جمله وجود هتل عنوان کرد و گفت: یکی از دلایل جذب نامناسب گردشگر، نبود زیرساخت‌های مناسب گردشگری از جمله هتل بوده که همین امر مانع از حضور گردشگران در استان شده است.

حدادپور افزود: استان البرز دارای قابلیت‌های فراوان گردشگری است لذا باید از این ظرفیت‌ها به صورت دقیق‌تر استفاده کرد و با جذب گردشگر اقتصاد استان را به رشد و شکوفایی بیشتر رساند.

معاون استاندار البرز تأکید کرد: معرفی مراکز گردشگری یکی از مهم‌ترین اقداماتی است که مسئولان و متولیان در این زمینه باید به آن توجه ویژه و اساسی داشته باشند.

حدادپور نقش رسانه‌ها را در معرفی مناطق گردشگری مهم ارزیابی کرد و گفت: باید از توان و ظرفیت رسانه‌ها برای رسیدن به اهداف مورد نظر استفاده کرد.

*راه‌اندازی طرح ستاد تسهیلات تابستان

معاون امور عمرانی استاندار البرز یکی از مهم‌ترین اقدامات برای ارائه خدمات بیشتر به مسافران تابستانی استان را راه‌اندازی ستاد تسهیلات تابستانی عنوان کرد و ادامه داد: همانطور که در نوروز ستاد تسهیلات نوروزی را برگزار می‌کنیم برای ارائه خدمات بیشتر به مسافران در فصل تابستان نیز باید این ستاد تابستانی ایجاد شود تا با برنامه‌ریزی‌ها و تمهیدات اساسی در مسیر توسعه خدمات به مسافران در این سه ماه اهتمام داشته باشیم.

وی افزود: با توجه به اینکه فصل تابستان مردم زمان بیشتری را برای سفرهای تابستانی دارند لذا باید تلاش شود تا با هماهنگی دستگاه‌های مختلف با ایجاد این ستاد در ارائه خدمات به مردم و مسافران تلاش خود را دوچندان کنیم.

حدادپور بر ساماندهی رودخانه کرج، معرفی مراکز و مناطق گردشگری البرز، ساخت هتل‌ها و ایجاد مجتمع‌های خدماتی تأکید کرد و گفت: با استفاده از ظرفیت‌های موجود در استان می‌توانیم یکی از بهترین و مطلوب‌ترین استان‌های کشور در بحث گردشگری محسوب شویم.

وی اظهار کرد: برخی از استان‌ها با تبلیغات مراکز گردشگری خود توانسته‌اند به مطلوب‌ترین درجه از نظر جذب گردشگر دست پیدا کنند در حالی که وجود آن مرکز گردشگری زیاد هم جاذبه ندارد اما با تبلیغات توانسته‌اند نظر گردشگران و مردم را جلب کرده و شاهد رشد حضور گردشگران در آن منطقه یا مرکز گردشگری خود باشند.

این مسئول تصریح کرد: استان البرز با داشتن مراکز و مناطق بکر، طبیعی و تفریحی زیاد از نظر جذب گردشگر در حد مطلوب نیست و لازم است مسئولان و متولیان در این زمینه تلاش خود را دوچندان کنند.

انتهای پیام/2302/ز40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول