اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار فارس تاکید کرد

شکل‌گیری راسته‌های تجاری برای عرضه محصولات هنری شیراز

استاندار فارس با بیان اینکه باید راسته‌های تجاری برای معرفی هنر شیراز و عرضه محصولات هنری شکل گیرد، گفت: این راسته‌ها از لحاظ جذب گردشگر بسیار موثر و مهم هستند و به بهبود فضای اقتصادی هنرمندان نیز کمک می‌کنند.

شکل‌گیری راسته‌های تجاری برای عرضه محصولات هنری شیراز

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری فارس، حسین صادق‌عابدین در دیدار با گروهی از هنرمندان شیراز با بیان اینکه شیراز جایگاه ویژه‌ای در زمینه مسائل هنری در سطح کشور دارد، اظهار داشت: گردشگران شیراز به خوبی نمی‌دانند چه محصولات هنری را باید در این شهر تهیه کنند.

وی با تاکید بر این که خاتم‌کاری شیراز در کشور سرآمد است، ادامه داد: مراکز خوبی برای عرضه محصولات هنری هنرمندان شیراز ایجاد نشده و گردشگران نمی‌دانند این آثار را از کجا تهیه کنند.

استاندار فارس با اشاره به این که از دو سال پیش با سنگ‌فرش کردن فضای روبه‌روی مسجد وکیل و انسداد این خیابان تلاش شد مرکزی برای عرضه محصولات هنری و صنایع دستی ایجاد شود، خاطرنشان کرد: خوشحالیم که به تدریج شاهد شکل گرفتن فضای هنری و فرهنگی در این مجموعه هستیم.

این مسئول با بیان اینکه باید راسته‌های تجاری برای معرفی هنر شیراز و عرضه محصولات هنری شکل گیرد، ابراز داشت: این راسته‌ها از لحاظ جذب گردشگر بسیار موثر و مهم هستند و به بهبود فضای اقتصادی هنرمندان نیز کمک می‌کنند.

صادق‌عابدین خیابان مقابل حافظیه را از زیباترین خیابان‌های ایران برشمرد و با اشاره به پیاده‌راه شدن این خیابان، افزود: باید برنامه‌هایی برای ترویج و معرفی هنر شیراز توسط هنرمندان رشته‌های مختلف در این شهر، در پیاده‌راه حافظیه، انجام شود.

وی با تاکید بر اینکه عالم هنر، عالم ویژه‌ای است، خواستار ارتباط بیشتر میان هنرمندان و مسئولان این استان شد و گفت: باید محصول تلاش‌های هنری ما ماندگار باشد و به عنوان نشانه‌ای از ذوق و هنر مردم این دوره برای آیندگان باقی بماند.

در این دیدار تعدادی از هنرمندان به بیان مسائل، دغدغه‌ها و راهکارهای خود برای گسترش فعالیت‌های هنری در سطح استان فارس و شهر شیراز پرداختند.

انتهای پیام/‌2448/ن/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول