اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی‌فقیه در فارس تاکید کرد

هدفگذاری پرورش افرادی مجتهد در شیراز

نماینده ولی‌فقیه در فارس گفت: باید با ایجاد رشته تخصصی فقه و اصول، پرورش نیروهایی در حد مجتهد طراز اول در شیراز محقق شود.

هدفگذاری پرورش افرادی مجتهد در شیراز

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، آیت‌الله اسدالله ایمانی بعد از ظهر امروز در جمع مدیران و اساتید حوزه‌های علمیه مرکزی، نخبگان یک و دو، سفیران هدایت، موسسه آموزش عالی امام خمینی (ره) و حوزه خواهران که همگی تحت اشراف وی هستند، اظهار داشت: برای شکوفایی حوزه‌های علمیه در فارس باید اقدامات گسترده‌ای انجام شود.

ایمانی ادامه داد: اگر نیاز باشد که فضلای اهل استان فارس و شیراز که در قم هستند شناسایی شده و با در اختیار گذاشتن امکانات برای راه‌اندازی برخی رشته‌ها به شیراز دعوت شوند، باید این کار صورت گیرد.

وی تصریح کرد: برای راه‌اندازی رشته تخصصی فلسفه و عرفان باید نیروهای لازم تربیت شوند.

امام جمعه شیراز اضافه کرد: رشته فقه و اصول نیز تا پنج سال آینده می‌تواند تامین‌کننده کادر اصلی تدریس و پژوهش در حوزه‌های تخصصی باشد.

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به مدیران حاضر در جلسه گفت: نمرات طلاب خود را گردآوری و وضعیت پیشرفت آنان در هر سال نسبت به سال گذشته را به صورت دقیق ارزیابی کنید.

ایمانی خاطرنشان کرد: سعی کنید در میان متقاضیان بهترین‌ها را برگزینید که حدنصاب شرایط را دارا بوده و انتخاب نخست آنها مدارس ما باشد.

نماینده ولی‌فقیه در فارس اظهار داشت: حوزه علمیه از دانشگاه متفاوت است چرا که در اینجا فرد باید به طور کامل با علاقه قلبی واردشده و به «رِجَال یُحبُّونَ أَن یَتطَهَّرُوا» تبدیل شود.

وی تصریح کرد: یک طلبه باید به جایی برسد که مصداق «رجال لا تلهیهم تجاره و لا بیع عن ذکرالله و اقام‌الصّلوة» باشد و هیچ عاملی وی را از خط مستقیمی که انتخاب کرده باز ندارد.

امام جمعه شیراز در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: لازم است که مدیران و مربیان مراکز حوزوی به علوم روانشناختی و مدیریت مجهز شوند و برای این منظور می‌توان با دعوت از اساتید دانشگاه این دوره‌ها را با سرفصل‌های مورد نیاز برگزار کرد.

ایمانی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: مقام معظم رهبری در دیداری متذکر شدند که نباید مسئله حق‌الناس را تنها به مسائل مالی تعبیر کرد بلکه مدیران و اساتید حوزه باید عمر طلاب را حق‌الناس تلقی کرده و نسبت به آن مسئول باشند.

وی در عین تاکید بر لزوم در نظر گرفتن موارد معیشتی و امکانات برای طلاب ابراز داشت: نباید انگیزه مالی را برای طلاب تقویت کرد که اگر چنین شد خشت اولی است که تا ثریا کج می‌رود.

نماینده ولی‌فقیه در فارس پس از استماع سخنان تک تک مدیران مراکز و موسسات زیر پوشش، پیشنهاداتی را برای حل مسائل ارائه و در مواردی قول داد که برخی جلسات آموزشی ویژه را به طور هفتگی برگزار کند.

به گزارش فارس، حوزه‌های علمیه تحت اشراف آیت‌الله ایمانی به دقت نظر و سخت‌گیری در بحث گزینش نخبگان، استمرار و مداومت در تربیت و تهذیب افراد و در نهایت پرورش افرادی با طراز جمهوری اسلامی مشهور هستند و در این مراکز اصل بر کیفیت بوده و کمیت فارغ‌التحصیلان و عدد طلاب در درجه بعدی اهمیت قرار دارد.

انتهای پیام/2448/ق40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول