اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در دانشکده علوم و فناوری‌های نوین پزشکی شیراز صورت می‌گیرد

راه‌اندازی رشته پزشکی مولکولی در شیراز

راه‌اندازی رشته پزشکی مولکولی در دانشکده علوم و فناوری‌های نوین پزشکی شیراز در شورای گسترش دانشگاه‌ها در وزارت بهداشت به تصویب رسید.

راه‌اندازی رشته پزشکی مولکولی در شیراز

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی این شهر، سرپرست دانشکده علوم و فناوری‌های نوین پزشکی شیراز اظهار داشت: بر اساس این مصوبه از بهمن ماه جاری، در این رشته سه دانشجو در مقطع دکتری (PhD) از طریق آزمون سراسری وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی پذیرش می‌شوند.

سیدفخرالدین مصباح افزود: پیش از این نیز از بهمن ماه سال 90 در این دانشکده در دو دوره در رشته زیست‌فناوری پزشکی در مقطع دکتری دانشجو پذیرش شده و گروه‌های علوم اعصاب و پزشکی مولکولی از مجموعه گروه‌های این دانشکده نیز به تصویب شورای گسترش دانشگاه‌ها رسیده است.

وی ابراز داشت: رشته‌های علوم اعصاب در مقطع PhD و نانوفناوری پزشکی در مقطع فوق‌لیسانس نیز به تصویب هیئت بورد رشته‌های مربوط و دبیرخانه علوم پایه وزارت بهداشت رسیده و برای تصویب نهایی در دستور کار شورای گسترش قرار گرفته است. 

مصباح عنوان کرد: در راستای توسعه دانشکده علوم و فناوری‌های نوین، مقدمات اولیه برای راه‌اندازی دو رشته جدید سلولی کاربردی و آنتروپولوژی مولکولی در مقطع PhD نیز صورت پذیرفته که رشته سلولی کاربردی مصوب شورای عالی برنامه‌ریزی بوده و در حال حاضر فقط دانشکده فناوری‌های نوین دانشگاه علوم پزشکی تهران در این رشته دانشجو می‌پذیرد.

این مسئول اذعان داشت: رشته آنتروپولوژی مولکولی برای نخستین بار توسط دانشکده علوم و فناوری‌های نوین پزشکی شیراز پیشنهاد و برنامه درسی آن توسط این دانشکده تدوین و در حال ارسال به وزارت بهداشت و درمان است.

انتهای پیام/‌2448/ن/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول