اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار شیراز:

مجمع خیرین فرهنگ‌ساز شیراز می‌تواند ملی و جهانی شود

رئیس هیئت مدیره مجمع خیرین فرهنگ‌ساز و شهرساز شیراز گفت: این مجمع می‌تواند مانند سایر مجامع خیریه که در این شهر پایه‌گذاری شده، ملی و حتی جهانی شود.

مجمع خیرین فرهنگ‌ساز شیراز می‌تواند ملی و جهانی شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی حوزه مدیریت شهردار این شهر، علیرضا پاک‌فطرت در حاشیه جلسه مجمع خیرین فرهنگ‌ساز و شهرساز شیراز با بیان اینکه این مجمع می‌تواند مانند سایر مجامع خیریه که در این شهر پایه‌گذاری شده، ملی و حتی جهانی شود، گفت: اثرات کار خیر ماندگار و جاودانه است.

وی اضافه کرد: شیراز و فارس از دیرباز در تمام عرصه‌ها اعم از پرداخت زکات و کمک به ایتام و نیازمندان همواره در صدر قرار داشته و دارد و امروز نیز قدمی در مسیر فرهنگ‌سازی و شهرسازی برداشته شده که استمرار آن موجب ارتقای جامعه و رشد آن می‌شود.

در ادامه مدیرعامل مجمع خیرین فرهنگ‌ساز و شهرساز نیز گفت: تامین فضاهای فرهنگی عام‌المنفعه اصلی‌ترین اولویت این مجمع است.

سیدعبدالرضا دستغیب افزود: شیراز در ساخت مدرسه و درمانگاه و بیمارستان توسط خیران، پیشگام بوده و هست و امیدواریم تشکیل این مجمع ما را در عرصه فرهنگ‌سازی و شهرسازی از محل کمک‌های خیران نیز به جایگاه بالایی در کشور برساند.

وی با بیان اینکه شیراز در مقایسه با سایر کلانشهرها سه ویژگی دارد، این خصوصیت‌ها را شامل زیرساخت‌های مذهبی، تاریخی و فرهنگی دانست و ابراز داشت: با کنار یکدیگر قراردادن این خصوصیت‌ها، امیدواریم در عرصه فرهنگ‌ و شهرسازی نیز قدم‌های بلندی را برداریم.

دستغیب اهداف این مجمع را تلاش و تبلیغ در راستای جلب و جذب و هدایت کمک‌های مردم، نهادهای مدنی و دستگاه‌های مختلف برای رفع نیازهای جامعه در حوزه‌های فرهنگ و شهرسازی دانست.

وی اضافه کرد: دریافت و ارائه خدمات مشاوره‌ای و بسترسازی برای شناسایی مشکلات در این حوزه و کمک به حل این مشکلات از دیگر اهداف مجمع خیرین فرهنگ‌ساز و شهرساز است.

به گفته این مقام مسئول، ساخت پل‌های عابر پیاده، ساخت مساجد و نمازخانه‌ها در بوستان‌ها و نیز احداث فرهنگ‌سراهای مناسب از جمله اولویت‌های این مجمع است.

وی اضافه کرد: سقاخانه، وضوخانه، سرویس‌های بهداشتی در نقاط مختلف شهر و ساخت بوستان‌های محله‌ای و حتی بوستان‌های بزرگ شهری و مشارکت در ساخت و سازهایی که بر فرهنگ و ارتقای آگاهی‌های فرهنگی شهروندان تاثیرگذار باشد، نیز در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان اینکه ساخت و سازها به نام خیران مشارکت‌کننده نام‌گذاری می‌شود، از همراهی شهرداری در تامین زمین و مجوزهای لازم برای احداث بناها خبر داد و گفت: تا کنون چهار سقاخانه و آبخوری از سوی یک خیر در شیراز ساخته شده و به‌نام اباعبدالله‌الحسین(ع) نام‌گذاری شده و قرار است شش سقاخانه دیگر نیز احداث شود.

دستغیب با اشاره به خریداری یک‌میلیون تومان آب‌سردکن توسط یکی از خیران برای نصب در یکی از بوستان‌های شهر، بیان کرد: این نشان‌دهنده این است که هر کس می‌تواند به هر اندازه که می‌خواهد و توان مالی دارد با مجمع خیرین فرهنگ‌ساز و شهرساز مشارکت داشته باشد.

در این جلسه یاد و خاطره حشمت‌الله زمردیان عضو فقید این مجمع گرامی داشته شد.

انتهای پیام/2448/ر/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول