اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره تأمین اجتماعی کازرون خبر داد

35 درصد جمعیت کازرون زیر پوشش تأمین اجتماعی قرار گرفتند

رئیس اداره تأمین اجتماعی کازرون گفت: 35 درصد از جمعیت این شهرستان تا پایان خرداد ماه سال جاری زیر پوشش سازمان تأمین اجتماعی قرار گرفته‌اند.

35 درصد جمعیت کازرون زیر پوشش تأمین اجتماعی قرار گرفتند

علی‌اکبر عاشوری‌نژاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کازرون ضمن گرامی‌داشت شصتمین سال تأسیس سازمان تأمین اجتماعی اظهار داشت: نزدیک به 100 هزار نفر تا پایان خرداد ماه سال جاری در شهرستان کازرون زیر پوشش سازمان تأمین اجتماعی قرار گرفته‌اند که از خدمات بیمه‌ای و درمانی این سازمان بهره‌مند می‌شوند.

رئیس اداره تأمین اجتماعی شهرستان کازرون گفت: از این تعداد 32 هزار نفر بیمه شده اصلی و مابقی به همراه اعضای خانواده خود زیر پوشش بیمه تأمین اجتماعی این شهرستان قرار دارند.

وی در ادامه، حمایت در برابر حوادث، بیماری‌ها و بارداری، مستمری بازنشستگی، از کارافتادگی، بازماندگان، مقرری بیمه بیکاری، غرامت دستمزد ایام بیماری و ایام بارداری، پرداخت هزینه وسایل کمک پزشکی، هزینه ازدواج و کفن و دفن را از اهم فعالیت‌ها و تعهدات این سازمان برشمرد.

عاشوری‌نژاد افزود: در شهرستان کازرون حدود 4 هزار بیمه شده مستمری‌بگیر شامل از کار افتاده، فوتی و بازنشسته وجود دارند که ماهانه به طور متوسط 3 میلیارد تومان مستمری دریافت می‌کنند.

این مسئول تصریح کرد: در سال جاری حداقل پرداخت مستمری ماهانه به افرادی که بالای 30 سال خدمت داشته‌اند نزدیک به 700 هزار تومان تا 2 میلیون تومان بوده است.

رئیس اداره تأمین اجتماعی کازرون ادامه داد: ماهانه 250 میلیون تومان توسط این سازمان به حدود 500 نفر در سطح این شهرستان بیمه بیکاری پرداخت می‌شود.

وی گفت: حدود 2 هزار نفر از بیمه‌شدگان این سازمان زیر پوششی‌های کمیته امداد و اداره بهزیستی هستند که تمام حق بیمه‌های کمیته امداد به صورت رایگان و اداره بهزیستی قسمتی رایگان و مابقی با حمایت‌های دولتی است.

عاشوری‌نژاد ابراز داشت: در سال جاری بیمه کردن افرادی که در صنایع دستی مهارت دارند با استفاده از حمایت دولت در دستور کار سازمان تأمین اجتماعی قرار گرفته است.

این مسئول از کارگران ساختمانی که دارای کارت مهارت فنی بوده و در صنعت ساختمانی فعالیت داشته و در شغل مربوطه اشتغال دارند، خواست در اسرع وقت برای برخورداری از مزایای دولتی نسبت به بیمه کردن خود اقدام کنند.

رئیس اداره تأمین اجتماعی شهرستان کازرون عنوان کرد: نزدیک به 16 هزار کارگاه کوچک و بزرگ در این شهرستان فعالیت دارند که سالانه توسط بازرسان این اداره مورد بازرسی قرار می‌گیرد.

وی همچنین به بیمه رانندگان اشاره و خاطرنشان کرد: در حال حاضر نزدیک به 6 هزار راننده با 50 درصد کمک دولتی زیر پوشش بیمه تأمین اجتماعی در سطح این شهرستان قرار گرفته‌اند.

عاشوری‌نژاد در بخش دیگر سخنان خود از رایگان بودن حق بیمه پروانه ساختمانی در شهرستان کازرون خبر داد و متذکر شد: از ابتدای ماه جاری اخذ پروانه‌های ساختمانی نیاز به پرداخت حق بیمه ندارند و به صورت رایگان محاسبه می‌شود. ‌

این مسئول در پایان از کشاورزان و دامدارانی که در کارگاه‌ها و زمین‌های کشاورزی مشغول به کار هستند خواست که در اسرع وقت برای برخورداری از مزایای بیمه تأمین اجتماعی با کمک‌های دولتی به این اداره مراجعه کنند.

انتهای پیام/‌2448/ن30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول