اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل خبر داد

توزیع صندوق صدقات در بین 60 درصد خانوارهای اردبیلی

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: تاکنون صندوق صدقات کوچک و خانگی در بین 60 درصد خانواده‌های زیرپوشش کمیته امداد توزیع شده است.

توزیع صندوق صدقات در بین 60 درصد خانوارهای اردبیلی

بهروز زلالی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل، اظهار داشت: در حال حاضر 12 هزار حامی چهار هزار یتیم استان اردبیل را زیرپوشش حمایت‌های مادی و معنوی قرار دادند؛ به طوری که این حامیان به صورت ماهانه به حساب ایتام مبالغ مورد نظر و وجوه مورد نیاز را پرداخت می‌کنند و در امر خداپسندانه اکرام ایتام و نیازمندان کمک کار هستند.

وی تصریح کرد: ‌در کنار برگزاری جشن ضیافت رمضان، در این ماه جشن گلریزان با هدف آزادسازی زندانیان معسر در دستور کار قرار گرفته تا محکومان مالی در قالب این برنامه و کمک‌های مردم بتوانند جشن آزادی برگزار کنند.

زلالی با بیان اینکه متوسط پرداختی ماهانه به ایتام استان 30 هزار تومان می‌باشد، خاطر نشان کرد: ‌استان اردبیل در اجرای طرح اکرام ایتام رتبه چهارم کشوری و در پرداخت زکات نیز رتبه پنجم کشور را دارد. 

توزیع 170 هزار صندوق صدقات در اردبیل

مدیرکل کمیته امداد استان از توزیع 170 هزار صندوق صدقات کوچک، متوسط و بزرگ خبر داد و اضافه کرد: ‌ما به طور متوسط از صندوق‌های صدقات بیش از سه میلیارد تومان درآمد داشتیم.

وی با رد ادعای مطرح شده مبنی بر پرداخت حق و حقوق پرسنل و یا تأمین برخی از نیازمندی اداری از محل صندوق صدقات، بیان کرد: درآمدهای حاصل از مشارکت‌های مردمی در محل‌های تعریف شده هزینه می‌شود و حقوق پرسنل و رفع دیگر نیازمندی‌های این نهاد از طریق اعتبارات دولتی صورت می‌گیرد.

زلالی یادآور شد: درآمد به دست آمده از محل صدقات و وجوهات امانی در جاهای مشخص با درصد معین شده هزینه می‌شود به طوریکه 20 درصد در بخش درمان، پنج درصد در مسایل عمرانی، 15 درصد در بحث فرهنگی، 25 درصد به صورت ابن سبیل، 20 درصد در بحث تأمین جهیزیه و 10 درصد در تأمین نیازمندی اشتغال مددجویان هزینه می‌شود.

این مسئول در مورد مکانیزه کردن صندوق‌های صدقات و ساماندهی آنها گفت: تخلیه صندوق‌ها، ارائه قبض و شمارش رقم به دست آمده در چارچوب مشخص انجام می‌شود و هیچ خطایی در این زمینه صورت نمی‌گیرد.

وی افزود: در شهر سرعین از صندوق‌های مکانیزه استفاده شده که امیدواریم در سایر مناطق نیز با اجرای آن امکان سوءاستفاده از صندوق‌های فعلی که گاه مورد سوءاستفاده افراد فرصت‌طلب قرار می‌گیرد، به حداقل برسد.

زلالی، سیستم کمیته امداد را حرکت به سمت مکانیزه کردن و امکان دسترسی بیشتر به پرداخت صدقات توصیف کرد و اظهار داشت: این کار هم اکنون در سیستم و سامانه شتاب طراحی شده و هر فرد می‌تواند با مراجعه به دستگاه‌های خودپرداز صدقات خود را واریز کند.

وی از توزیع صندوق صدقات در بین بیش از 60 درصد خانواده‌های اردبیلی خبر داد و تصریح کرد: البته برخی از مؤسسات و مجموعه‌های خیریه نیز در این زمینه پیشقدم شدند ولی امیدواریم با تفاهم، همدلی و برنامه‌ریزی در کنار سایر مؤسسات خیریه بتوانیم امر دریافت کمک‌های مردمی را سر و سامان ببخشیم.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل خاطر نشان کرد: این ساماندهی با محوریت کمیته امداد انجام می‌شود چرا که کمیته امداد تنها نهاد حمایتی است که در تمام ابعاد زندگی مددجویان وارد شده و الگوی خوبی را ارائه کرده تا برخی موازی‌کاری‌ها از بین برود.

انتهای پیام/62004/ذ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول