اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل:

بهره‌مندی 31 هزار خانوار کمیته امداد از سفره‌های احسان

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: 31 هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد در ماه مبارک رمضان از سفره‌های احسان و اطعام و بسته‌های حمایتی بهر‌ه‌مند می‌شوند.

بهره‌مندی 31 هزار خانوار کمیته امداد از سفره‌های احسان

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، بهروز زلالی صبح امروز در جمع خبرنگاران خبرگزاری‌های اردبیل با اشاره به برنامه‌های ماه مبارک رمضان به عنوان ماه رحمت، مغفرت و احسان و نیکوکاری اظهار داشت: این ماه فرصت استثنایی در دستگیری از فقرا و نیازمندان و رفع حاجات آنهاست تا بتوان در یک مجالست و هم ‌نشینی با آنها نیازشان را پاسخ داد.

وی از اجرای طرح ضیافت رمضان و برپایی سفره‌های افطاری برای اطعام ایتام به صورت دسته‌جمعی خبر داد و افزود: ‌در این ماه 31 هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد در قالب 65 هزار نفر از برنامه‌های افطاری و احسان استفاده خواهند کرد.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل یادآور شد: تلاش می‌کنیم کانون‌های دائمی و فرهنگی و همچنین مساجد به همراه تالارهایی که خود خیرین پیشقدم شده‌اند این سفره‌های احسان و اطعام برپا شود تا خانواده‌های نیازمند بتوانند از آن بهره بگیرند.

زلالی تصریح کرد: علاوه بر برپایی این سفره‌ها در قالب غذای گرم و همچنین سبد کالایی شامل برنج، گوشت سفید یا قرمز، روغن و خرما از خانواده‌های نیازمند حمایت شده و دلجویی می‌شود.

این مسئول به اجرای طرح مفتاح‌الجنة در راستای دلجوی و مجالست با خانواده‌های نیازمند و ایتام خبر داد و یادآور شد: این طرح از اول ماه مبارک رمضان آغاز شده و با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی و خیرین به مدت یک ماه ادامه پیدا می‌کند.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل همچنین از اجرای طرح اکرام ایتام و محسنین و دستگیری از 4 هزار یتیم تحت حمایت این نهاد خبر داد و ابراز داشت: ما در این طرح‌ها به دنبال جذب حامیان بیشتر برای ایتام هستیم تا بتوانیم بخش عظیمی از نیازمندی‌های آنها را برآورده کنیم.

زلالی با بیان اینکه 10 درصد خانوارها نیازمندی بیشتری دارند که نیاز آنها احصا شده و در قالب طرح محسنین از آنها دستگیری می‌شود، تاکید کرد: در این خانواده‌ها گاه به دلیل کثرت عایله و یا تنگناهایی همچون بیماری‌های سرطانی و یا صعب‌العلاج، نیاز به مسکن، جهیزیه و کارهای عمرانی احساس می‌شود دستگیری در حد بسیار بالایی انجام شود تا نیازمند‌ی‌های آنها برطرف شود که به یقین در قالب طرح محسنین این کار صورت می‌گیرد.

وی از برپایی جشن ضیافت رمضان در قالب برپایی نمایشگاه‌های توانمندی مددجویان و کمیته امداد همزمان با ایام میلاد کریم اهل بیت خبر داد و یادآور شد:‌ کمیته امداد در 30 سرفصل برنامه‌ها و اهداف خود را پیاده می‌کند که همه ساله در فاصله یک هفته‌ای میلاد امام حسن مجتبی (ع) تا شهادت حضرت علی (ع) فرصتی فراهم می‌آید تا توانمندی‌های کمیته امداد در معرض دید و نمایش قرار گیرد.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: امسال نیز در شهرهای مختلف و در مرکز استان در محوطه بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی این جشن ضیافت برپا خواهد شد تا در کنار نشان دادن توانمندی کمیته امداد به نیازمندی خانواده‌ها نیز پاسخی مثبت داده شود.

زلالی هدف از اجرای این برنامه را حفظ حرمت و کرامت خانواده‌ها و خدشه وارد نشدن به آبرو و حیثیت آنها توصیف کرد و افزود: تمام کمک‌ها و دستگیری‌های کمیته امداد بی‌نام و نشان و با حفظ عزت و کرامت خانواده‌های نیازمند انجام می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، این مسئول در پایان سخنان خود اظهار داشت: امسال نیز فطریه هموطنان در روز عید فطر به صورت محله‌ای و مسجد محور با مشارکت هیئت امنای مساجد جمع‌آوری خواهد شد تا مبالغ جمع‌آوری شده در جهت رفع نیازمندی این خانواده‌ها هزینه شود که در این زمینه برنامه‌ریزی‌ها در روزهای آینده به صورت دقیق و منسجم انجام خواهد شد.

انتهای پیام/62004/س40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول