اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط حوزه مدیریت بحران شهرداری شیراز صورت گرفت

چاپ 100 هزار جلد کتاب آموزشی مقابله با زلزله

مدیر بحران شهرداری شیراز گفت: به منظور مقابله با وفوع احتمالی زلزله، مدیریت بحران شهرداری شیراز اقدام به چاپ 100 هزار جلد کتاب آموزشی مقابله با حوادث و سوانح غیرطبیعی کرده است.

چاپ 100 هزار جلد کتاب آموزشی مقابله با زلزله

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، محمدرضا اکبری بعد از ظهر امروز در یک نشست خبری در جمع خبرنگاران استان اظهار داشت: مدیریت بحران شهرداری شیراز برای مقابله با زلزله رویکرد خود را در راستای پیشگیری، آمادگی، مقابله و بازسازی قرار داده است.

وی با اشاره به اینکه زلزله یکی از مباحث جدی در کشور به ویژه استان فارس است، افزود: با شناسایی بافت‌های فرسوده و قدیمی شیراز و پایلوت قرار دادن مناطق یک، شش و هفت شهرداری این شهر، بررسی چگونگی مقابله با زلزله در دستور کار این مدیریت قرار گرفته است.

مدیر بحران شهرداری شیراز خاطرنشان کرد: نگاه مدیریتی صفر تا 100 به پدیده حوادث غیرمترقبه مردود است و باید با کار کارشناسانه، ارائه تجهیزات، ارائه راهکارهای مناسب به ویژه آموزش شهروندان و تمام دستگاه‌ها و متولیان امر مقابله با زلزله نهادینه شود.

اکبری، افت و تبخیر آب‌های زیرزمینی بر اثر گرما و تاثیر آن بر فضای سبز در شهرستان شیراز را مهم ارزیابی کرد و بیان داشت: با مدیریت بهینه در مصرف آب و جلوگیری از استفاده بی‌رویه از این مایه حیاتی می‌توان این معضل را برطرف کرد.

وی اضافه کرد: عضویت در کمپین شهرهای تاب‌آور که زیر نظر سازمان ملل قرار گرفته و همچنین بهره‌گیری از تجارب دیگر شهرهای بزرگ جهان در برابر بحران، برگزاری چند نوبت مانور پشتیبانی هوایی در امداد شهری با همکاری یگان امداد و نجات نیروی هوایی سپاه پاسداران از جمله برنامه‌های مدیریت بحران شهرداری شیراز در برابر زلزله است.

این مسئول متذکر شد: ایجاد بانک اطلاعاتی و عضویت 4 هزار نفر از کارکنان شهرداری شیراز شامل عوامل اجرایی و مدیریت، تهیه و نصب نرم‌افزار سامانه فراخوان اضطراری از وقوع حوادث، از دیگر برنامه‌های دیگر این حوزه بوده است.

انتهای پیام/‌2448/ن20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول