اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پژوهشگاه مهندسی بحران‌های طبیعی شاخص پژوه:

تاسیس «وزارت شرایط اضطراری» با احتمال بروز بحران‌های پیش‌رو فوریت دارد

رئیس پژوهشگاه مهندسی بحران‌های طبیعی شاخص پژوه گفت: با احتمال بروز بحران‌های پیش‌رو تاسیس وزارت شرایط اضطراری فوریت دارد.

تاسیس «وزارت شرایط اضطراری» با احتمال بروز بحران‌های پیش‌رو فوریت دارد

امیر محمودزاده در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با بیان اینکه بحران‌ها در جهان دارای ابعادی بین‌المللی است، اظهار کرد: کشورهایی که دچار بحران طبیعی می‌شوند، همزمان درگیری‌های داخلی را نیز تجربه می‌کنند که همین بحران‌های انسانی بر فرآیند دیپلماسی اثرگذار هستند.

وی ادامه داد: این بحران‌ها می‌توانند بر روابط کشورهایی که دارای روابط نامطلوب هستند به طور مثبت و منفی اثرگذار باشند.

رئیس پژوهشگاه مهندسی بحران‌های طبیعی شاخص پژوه با اشاره به موقعیت ایران در گستره بحران‌های جهانی تصریح کرد: به همین دلیل لزوم حضور فعال تمامی نهادها در مواجهه با بحران‌های پیشرو، تحت نظر وزارتخانه‌ای با عنوان وزارت «شرایط اضطراری» به منظور مدیریت کلان بحران‌ها در گستره جغرافیایی کشور و منطقه ضروری به نظر می‌رسد.

وی افزود: ایجاد نهادی جایگزین برای مدیریت بحران و بهره‌گیری از توانمندی‌های موجود خدادادی برای رفع محدودیت‌ها، صرفه‌جویی و افزایش بهره‌وری، انضباط کاری، درک صحیح از شرایط موجود، اتخاذ سیاست‌های درست و نگاه تولیدی از جمله تمهیداتی است که فعالان بخش مدیریت بحران در ایران برای تحقق این مهم ضروری می‌داند.

محمودزاده تاسیس وزارت شرایط اضطراری را از راهکارهای اساسی برای رفع مسائل و مشکلات ناشی از محدودیت‌های داخلی و بین‌المللی دانست و بیان کرد: تجمیع دستگاه‌ها، نهادها و سازمان‌های مرتبط با مباحث مدیریت بحران در قالب یک وزارتخانه تازه تاسیس در راستای کاهش هزینه‌های مدیریتی و هم‌سویی بهتر و استفاده از توانمندی‌ها و ظرفیت‌ها موجود در داخل، کمک به کشورهای مسلمان و دوست در بحران‌های منطقه‌ای نیز می‌تواند به صورت بهینه موثر واقع شود.

وی اضافه کرد: بر اساس قانون پیشنهادی، تشکیل این وزارتخانه تمامی وزارتخانه‌های دیگر، دستگاه‌های دولتی، شوراهای اسلامی، شهرداری‌ها، نیروهای انتظامی و نظامی و تشکل‌های مردم نهاد در مواقع بحران باید در خدمت این نهاد قرار گیرند.

رئیس پژوهشگاه مهندسی بحران‌های طبیعی شاخص پژوه با اشاره به شرایط کنونی کشور و احتمال افزایش بروز بحران‌های داخلی و بین‌الملل پیشرو تاکید کرد: این وزارتخانه در راستای تحقق کامل سیاست‌های مدیریت بحران و اطمینان از حسن خدمت‌رسانی به مردم، بر عملکرد دستگاه‌های متعدد حکومتی نظارت مستقیم دارد و به تعریف ماموریت کاری برای دستگاه‌های اجرایی و تقسیم کار سازمانی در شرایط فعلی می‌پردازد.

انتهای پیام/63007/ع40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول