اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل آبفار یزد:

بحران بی‌آبی در روستاهای تفت/ مردم 100 روستا در مضیقه‌اند

مدیرکل آب و فاضلاب روستایی استان یزد از کمبود آب در بیش از 100 روستای شهرستان تفت خبر داد.

بحران بی‌آبی در روستاهای تفت/ مردم 100 روستا در مضیقه‌اند

محمدرضا حاتمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یزد اظهار داشت: آثار و تبعات خشکسالی‌های چند سال گذشته به رغم بارش خوب باران در پاییز گذشته، هنوز در روستاهای شهرستان تفت مشاهده می‌شود به نحوی که اکنون بیش از 100 روستای این شهرستان با مشکل بی‌آبی دست و پنجه نرم می‌کنند.

وی افزود: مردم این روستاها نه تنها در زمینه آب کشاورزی با مشکل مواجه هستند، بلکه کمبود آب شرب نیز آنها را در مضیقه قرار داده است.

حاتمی با بیان اینکه البته تمهیدات لازم برای جلوگیری از تشدید مشکلات مردم این روستاها انجام شده است، بیان کرد: تنها اقدام موثر در این زمینه، آبرسانی سیار با تانکر به مردم این روستاهاست.

وی تصریح کرد: به این منظور تاکنون شش تانکر برای آبرسانی سیار در نظر گرفته شده اما با توجه به گرمتر شدن هوا طی روزهای آینده و افزایش نیاز مردم، تعداد تانکرها افزایش خواهد یافت.

حاتمی، میزان آبرسانی از طریق این تانکرها را روزانه 400 مترمکعب اعلام کرد و افزود: با توجه به گرمتر شدن هوا همچنین آغاز ماه مبارک رمضان، نیاز مردم به آب بیشتر خواهد شد و مساجد و حسینیه‌ها نیز در این ایام با مشکل مواجه می‌شوند.

وی یکی از مشکلات آبرسانی سیار را کمبود بودجه در این زمینه دانست و خاطرنشان کرد: شرکت آب و فاضلاب روستایی استان یزد، بودجه چندانی به این منظور در اختیار ندارد.

حاتمی، یکی دیگر از مشکلات آبرسانی سیار به روستاهای شهرستان تفت را پراکندگی این روستاها اعلام کرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان یزد با ابراز نگرانی نسبت به وضعیت آب شرب روستاهای شهرستان تفت تاکید کرد: صرفه‌جویی مردم در سایر مناطق، می‌تواند به آبرسانی به این روستاها کمک کند.

حاتمی در پاسخ به اینکه آیا بارندگی‌های پاییز و بهار نتوانسته به رفع خشکسالی‌ها کمک کند، عنوان کرد: با وجود بارندگی‌های اوایل سال، آمارها حاکی از کاهش میزان نزولات جوی در ارتفاعات شیرکوه که باید منابع آب دشت‌ها را تغذیه کند، نسبت به میانگین بلندمدت است.

وی افزود: کمبود و کاهش آبدهی منابع آب روستاها پس از چند سال خشکسالی جبران نشده و برخی مناطق همچنان با مشکلات کمبود آب مواجه هستند.

انتهای پیام/2464/ش30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول