اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با احداث آزمایشگاه سنجش پارامترهای آب و هوایی

به زودی 5 مشکل اساسی هواشناسی کشور برطرف می‌شود

رئیس پژوهشگاه مهندسی بحران‌های طبیعی شاخص پژوه گفت: با احداث آزمایشگاه سنجش پارامترهای آب و هوایی در پژوهشگاه شاخص پژوه به زودی پنج مشکل اساسی هواشناسی کشور بررسی و برطرف می‌شود.

به زودی 5 مشکل اساسی هواشناسی کشور برطرف می‌شود

امیر محمودزاده در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: با احداث آزمایشگاه سنجش پارامترهای آب و هوایی در پژوهشگاه مهندسی بحران‌های طبیعی شاخص پژوه و راه‌اندازی آن تا هفته آینده، بخشی از  مشکلات هواشناسی کشور برطرف می‌شود.

وی ادامه داد: این آزمایشگاه مجهز به دستگاه‌های سنجش پارامترهای آب و هوایی مانند؛ دما، فشار، رطوبت، ساعت آفتابی، ساعت خورشیدی و سنجش سمت و سوی باد است و اطلاعات مورد نیاز را جمع‌آوری می‌کند.

رئیس پژوهشگاه مهندسی بحران‌های طبیعی شاخص پژوه با بیان اینکه سه هزار ایستگاه سینوتیک سنجش آب و هوایی در کل کشور مستقر است، اضافه کرد: تمامی تجهیزات این ایستگاه‌ها از نظر معیارهای استاندارد با یکدیگر مشابه است تا اطلاعات جمع‌آوری شده نیز در یک سطح باشند.

وی تاکید کرد: هدف از راه‌اندازی آزمایشگاه سنجش پارامترهای آب و هوایی در پژوهشگاه مهندسی بحران‌های طبیعی شاخص پژوه، انجام امور پژوهشی و آموزشی است.

محمودزاده با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه از این پس میان ‌این پژوهشگاه با سازمان هواشناسی کشور تصریح کرد: بر اساس این تفاهم‌نامه مباحث مربوط به مدیریت بحران و هواشناسی با حضور پژوهشگران پژوهشگاه شاخص پژوه در قالب قراردادهای پژوهشی انجام می‌گیرد.

وی افزود: تحلیل سینوپتیکی و ترمودینامیکی پایداری وضعیت جوی و اثرات آن بر کیفیت هوای کلان شهرها، تحلیل دینامیکی و ترمودینامیکی بارش‌های شدید سواحل جنوبی دریای خزر و مدل‌سازی خیزآب در سواحل دریای عمان از جمله مباحث پژوهشی است که توسط پژوهشگران این مرکز انجام می‌گیرد.

رئیس پژوهشگاه مهندسی بحران‌های طبیعی شاخص پژوه ادامه داد: پایش مداوم و مدل‌سازی توفان‌های گرد و خاک در منطقه خاورمیانه و انتشار آن به سمت غرب ایران و تاثیر توفان‌های گرد و غبار در کلان شهرها از دیگر مواردی است که این پژوهشگاه با تحقیقات خود سعی در برطرف نمودن این مشکلات دارد.

انتهای پیام/63007/ع30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول