اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

ورزش قلعه‌گنج را غیرت ورزشکاران می‌چرخاند/ مسئولان بی‌خیال

همه توانایی و استعدادهای ورزشی در شهرستان محروم قلعه‌گنج به لطف غیرت و تعصب جوانان این خطه بارور شده‌ است و باید پرسید برای این اقتدار، اداره کل ورزش و جوانان استان کرمان چه کمکی کرده است.

ورزش قلعه‌گنج را غیرت ورزشکاران می‌چرخاند/ مسئولان بی‌خیال

به گزارش خبرگزاری فارس از قلعه‌گنج، نگاهی آماری به جمعیت قلعه‌گنج و جنوب کرمان عزم دولت در امر ورزش را نشان می‌دهد که در قلعه‌گنج وعده‌های فراوانی داده شد و از این تعداد دو سالن چند منظوره افتتاح و از قبل نیز یک سالن کوچک موجود بود و بیش از 10 زمین فوتبال روستایی ایجاد شد.

سالن‌هایی که برای تماشاگران هیچ جایگاهی ندارد و برای تیم‌های ورزشی نیز رختکن و سایر ملزومات یک سالن را دارا نیست، تنها زمین چمن فوتبال نیز مصنوعی بوده و از کیفیت بسیار بدی برخوردار است.

خیل عظیم و مشتاق ورزش از یک‌طرف و نگاهی گذرا به جنگ نرم و هجمه زیاد دشمن در این مناطق در این سال‌ها می‌طلبید تا مسئولان استانی فراتر از یک تیم نگاه کنند و بی‌خیال نسبت به این گنج‌های ناب نباشند.

هیت فوتبال قلعه‌گنج امسال با یک تیم در لیگ برتر استان شرکت داشته است و آن تیم نیز با دعا و صلوات به بازی‌ها فرستاده می‌شد و نتیجه بازی‌ها بر اساس تعصب و غیرت بازیکنان رقم می‌خورد در غیر این صورت هزینه‌های اضافی بر دوش خود بازیکنان بوده است.

مراد احمدی سرپرست تیم شهرداری قلعه‌گنج به خبرنگار فارس گفت: امسال با تمام سختی‌هایی که متحمل شدیم در رده نهم جدول ایستادیم که بسیار امیدوارکننده است.

وی افزود: مشکل مالی تیم آن قدر زیاد است که ممکن است، ادامه ندهیم ما سال گذشته با قرض و هزینه شخصی به مسابقات اعزام شدیم در حالی که می‌دیدیم، تیم‌های سایر شهرستان‌ها با چه امکاناتی می‌آیند.

احمدی بیان داشت: امکانات موجود مناسب یک تیم فوتبال نیست چه برسد به آنکه میزبان مسابقات لیگ برتر نیز باشیم.

مدیران استانی صورت مسئله را پاک نکنید

اینها را نمی‌گوییم که فردا از همین حرف‌ها برای ما سند درست کنند و میزبانی را لغو کنند، زیرا این کار صورت مسئله را پاک می‌کند، گاهی وقت‌ها در این سرزمین گنج‌ها دیده‌ایم که برای رفع یک مشکل سئوال را حذف کرده‌اند که خود عواقب نگران کننده‌ای به بار آورده است.

عباس احمدی بازیکن تیم فوتبال شهرداری نیز که دل پرغصه‌ای از عدم حمایت مسئولان استان از ورزش قلعه‌گنج داشت، گفت: برای رفت و آمد و شرکت در مسابقات از جیب خود هزینه و با وسایل شخصی و به عشق فوتبال و شهرمان در بازی‌ها شرکت می‌کنیم.

وی افزود: تنها شهرستانی است که چمن مصنوعی دارد و یک تیم از آن در لیگ برتر استان شرکت می‌کند این چمن نیز سال‌ها است که یک برس به خود ندیده است و بازیکنان ما را دچار بیماری‌های خاص کرده است.

احمدی عنوان کرد: آرزویم این بود که در یک تیم کشوری بازی و دستمزد قراردادمان را خرج زمین و استادیوم قلعه‌گنج می‌کردیم اما صد حیف که دست ما کوتاه است.

پولتان را به رخ غیرت ما نکشید

این همه توانایی و استعداد به لطف غیرت و تعصب جوانان این خطه بارور شده‌اند و باید پرسید برای این اقتدار، اداره کل ورزش و جوانان استان کرمان چه کمکی کرده است.

حال باید از مدیر ورزش استان بپرسیم که قلعه‌گنج و ورزش آن را چه قدر می‌شناسد، آیا مدیری که تاکنون یک‌بار دعوت شورای ورزش را تقبل نکرده و در شهرستان حضور نیافته است، چگونه درد این ورزشکاران را می‌داند.

جوانان این منطقه با جوانان شمال استان در چه چیزی تفاوت دارند در حالی که می‌توان به جرأت گفت، ورزشکاران رزمی‌کار جنوب کرمان حرف اول استان را می‌زنند و استاد بزرگ شطرنج از جنوب کرمان برخاسته است.

آیا سالن‌های متعدد شنا که در کرمان و شمال استان افتتاح می‌شوند، سهم بچه‌های آفتاب زده جنوب نبود، اینجا کونگ‌فوکارانی دارد که در سطح استان به کمتر از اولی و دومی قناعت نکردند و گاها در جنوب کشور هم حرف اول را می‌زنند، اما دریغ از یک تشک مناسب و سالن مجهز، اینجا در این گرما و آفتاب سوزان دونده‌هایی وجود دارند که با پای بدون کفش مسابقاتی را فتح کردند که شما هنوز حاضر نیستید با کفش بر روی آن سرزمین تفت دیده قدم بردارید.

بگذریم...

گاه‌گاهی برای تماشای بازی‌های فوتسال و فوتبال به مجموعه ورزشی شهید تفضلی سر می‌زنم و از نزدیک می‌بینم با چه مشقتی در چمن مصنوعی تلاش می‌کنند و چگونه تماشاگران از پشت حصارها این شیران بیشه صبر و استقامت را نگاه می‌کنند.

برایم جای سئوال است، چرا سرمایه‌های مملکت را به پای بازیکنانی هدر می‌دهیم که در کلان‌شهرها از بهترین رانت‌ها استفاده می‌کنند و اینجا تیم‌ها هزینه سفر به شهر همسایه را ندارند، آنها برای پول و اینها برای غیرت بازی می‌کنند.

می‌شود از این سرزمین تیمی را روانه لیگ برتر کشور کرد که هزینه همه بازیکنانش به اندازه یک بازیکن مصدوم هم نباشد و قهرمانی را تضمینی از آنها بخواهیم.

ورزش با اعتیاد چگونه مقابله می‌کند

محمد درویشی یکی از فوتبالیست‌ها و سرپرست تیم آژانس حافظ قلعه‌گنج در گفت‌و‌گو با فارس اظهار داشت: تنها دلخوشی ما برای نجات از دام اعتیاد ورزش است که با این هزینه‌ها این دلخوشی را برای خیلی‌ها مأیوس کننده، کرده است.

وی افزود: ورزش قلعه‌گنج نیاز به حمایت بیشتری دارد ما نمی‌خواهیم مانند تیم‌های پایتخت قرارداد ببندیم، اما یک زمین چمن مناسب حق ما است.

ورزش بانوان که دیگر نمی‌شود، حرفی از آن زد اگر بگویم بی‌خیال از کنار آن رد می‌شویم من هم گرفتار عقوبت نگاه‌های معصومانه دختران پاک این دیار می‌شوم.

سکینه چاه‌نصیری دانشجو به خبرنگار فارس گفت: تاکنون برای ورزش بانوان هیچ کاری انجام نشده و این سبب شده است تا اوقات فراغت ما و بسیاری دیگر از زنان پای تلویزیون و برنامه‌های خسته کننده تنها دو شبکه که در قلعه‌گنج می‌گیرد، هدر برود.

وی افزود: نبود امکانات ورزشی و سرگرمی سبب ترویج استفاده از تجهیزات ماهواره‌ای شده است که در حال حاضر این شبکه‌ها هم خوب می‌دانند چگونه از این فرصت‌ها و سوء‌مدیریت‌ها استفاده کنند.

افسانه رنجبری کارشناس امور بانوان فرمانداری قلعه‌گنج می‌گوید: ورزش یکی از اموری است که به عناوین مختلف و به اشکال گوناگون مردم با آن سر و کار دارند که سلامت ذهن و فکر جوانان را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد. 

وی افزود: با توجه به سرشماری سال 90 جمعیت زنان قلعه‌گنج بالغ بر 38 هزار و 772 نفر از مجموع 76 هزار نفر است که برای این جمعیت فقط یک سالن چند منظوره اختصاص یافته است که آن هم فاقد امکانات لازم است.

وی گفت: در میان بانوان شهرستان رشته‌های والیبال، بسکتبال و طناب‌کشی بدون مربی برگزار می‌شود که قشر بالای این ورزشکاران را فرهنگیان و دانش‌آموزان تشکیل می‌دهند.

رنجبری بیان داشت: در حالی که اغلب جمعیت شهرستان را زنان تشکیل می‌دهند به دلیل نبود فضای کافی و تجهیزات مناسب در تامین سلامت مادران و خانواده و اجتماع با مشکلات عدیده‌ای روبه‌رو هستند که می‌طلبد به این قشر هم توجه خاصی شود.

علی محمودی‌زاده کارشناس امور اجتماعی فرمانداری قلعه گنج نیز به خبرنگار فارس گفت: ورزش سبب شادابی جامعه و ایجاد انگیزه و روحیه خوب در بین افراد می‌شود و اعتماد به نفس را افزایش می‌دهد.

وی افزود: با ایجاد فضاهای متنوع ورزشی در سطح شهرستان می‌توان انگیزه و روحیه همکاری و تلاش را در بین جوانان به کار گرفت و چون ورزش متعلق به یک گروه خاص نیست و انحصاری نبوده در صورت عدم تامین این خواسته‌ها موارد ضد ارزشی و فرهنگی جایگزین می‌شوند که در یک جامعه اسلامی نامطلوب است.

سرانه فضای ورزشی هر نفر 29 سانتی‌متر

هوشنگ فلاحی سرپرست اداره ورزش و جوانان قلعه‌گنج در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس اظهار داشت: مسئولان استانی قول‌های متعددی در زمینه ایجاد استخر شنا و زورخانه داده‌اند که این وعده‌ها هنوز محقق نشده‌اند، سالن‌های ما جایگاه تماشاگر ندارد و این سبب تضعیف روحیه جوانان ورزش‌دوست شده است.

وی افزود: با این ظرفیت موجود هم مسابقات و مراسمات فرهنگی برگزار می‌شود، اما انگیزه‌ای ایجاد نمی‌کند و بسیاری از رشته‌ها هنوز در این شهرستان جایگاهی ندارد و این به دلیل عدم وجود زیرساخت‌ها است.

به سراغ فرماندار و رئیس شورای ورزش شهرستان قلعه‌گنج می‌رویم، وی که نگران جامعه جوان است از شادابی جوانان ورزشکار قلعه‌گنجی بسیار امیدوار است و می‌گوید: جوانان این شهرستان علاقمند به ورزش‌های گروهی و فردی هستند و به دنبال ایجاد فضاهای ورزشی مطلوبتر برای آنها هستیم.

وی افزود: تاکنون در مجموع شهرستان 22 هزار متر مربع زمین ورزشی ساخته شده است که سرانه ورزش هر نفر 29 سانتی‌متر است و در این زمینه جای کار فراوان وجود دارد.

فلاحی عنوان کرد: هم‌مرزی با استان‌های سیستان و بلوچستان و هرمزگان و ترانزیت مواد مخدر شرایط این منطقه را بسیار جدی‌تر نشان می‌دهد و می‌طلبد تا مسئولان شهرستانی و استانی با نگاه ویژه‌ای به این خطه زرخیز نگاه کرده و ورزشکاران را مورد حمایت خود قرار دهند.

وی خاطر نشان کرد: بسیاری از فوتبالیست‌های قلعه‌گنجی و جنوبی در آزمون‌های ورودی باشگاه مس کرمان پذیرفته شده‌اند، اما شرایط برای حضور آنها مهیا نشد.

=============

گزارش از علی اکبرزاده

=============

انتهای پیام/80004/ق40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول