اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

استقبال چشمگیر از ورزش شنا در جیرفت

ورزش شنا در گرمای بالای شهر جیرفت که گاهی تا دمای 50 درجه را تجربه می‌کند به ورزشی دلچسب و لذت‌بخش برای مردم به ویژه جوانان تبدیل شده است.

استقبال چشمگیر از ورزش شنا در جیرفت

به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، جیرفت شهری در جنوب کرمان است که در فصل تابستان مردم این منطقه گرمای بالایی دارد، حتی گاهی مردم این منطقه تا 50 درجه را هم تجربه می‌کنند و با توجه به فرا رسیدن فصل تابستان و گرما ورزش شنا در بین اشخاص مختلف طرفداران بسیاری پیدا کرده است.

این گرما موجب می‌شود، شنا آن هم در استخرهای مجهز و مدرن برای بسیاری از مردم این منطقه لذت‌بخش باشد، به نحوی که در استخرهای شهرستان جیرفت از کودکان خردسال تا افراد مسن دیده می‌شوند.

فعالیت بدنی از جمله ورزش شنا سبب افزایش احساس شادی، خوب بودن و کاهش استرس، اضطراب و بهبود سیکل خواب می‌شود.

شنا سبب بهبود عملکرد قلبی عروقی، افزایش استقامت عضلات، کاهش چربی و دیگر اثرات مثبت در بدن شده و هنگام شنا هیچ نوع فشاری از طرف زمین وجود ندارد که این امر مفاصل را از فشار و کشیدگی دور نگه می‌دارد و اگر وسیله‌ای برای شناور ماندن مثل جلیقه داشته باشد، فشار وارده کمتر هم می‌شود.

با شنا کردن فشاری بر بدن وارد نمی‌شود و تا آخر عمر می‌توان آن را ادامه داد، البته ورزشکارانی که دچار آسیب‌دیدگی می‌شوند از این ورزش می‌توانند به عنوان درمان و بازتوانی استفاده کنند به ویژه اگر آسیب‌دیدگی در قسمت پایین‌تر بدن باشد به آنها پیشنهاد می‌شود که برای حفظ تناسب اندامشان شنا کنند.

شنا و دیگر فعالیت‌های آبی چیزی است که تمام اعضاء خانواده می‌توانند در آن شرکت کنند و با افزایش میزان چاقی در بچه‌ها و بزرگسالان فعالیت‌های بدنی خانوادگی و الگوسازی خوب می‌تواند یک روش برای متوقف کردن همه‌گیری بی‌تحرکی و چاقی باشد.

انجام ورزش شنا سبب سوزاندن کالری بسیاری در حدود 500 تا 650 کالری در ساعت می‌شود که البته بستگی به عوامل مختلفی دارد.

ابوذر میرزایی یکی از شهروندان جیرفتی که در استخر شنا حضور داشت در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس اظهار کرد: هفته‌ای دو روز به ورزش شنا می‌پردازم، زیرا این ورزش بسیار انرژی دهنده است.

یک شهروند دیگر جیرفتی نیز گفت: ورزش شنا در بین خانواده ما جا افتاده است و تمام اعضای خانواده‌ام هفته‌ای یک مرتبه به شنا می‌روند.

فعالیت 4 استخر شنا در جیرفت

محمد مجیدی رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان جیرفت در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره به اینکه در جیرفت سه استخر شنای خصوصی و یک دولتی وجود دارد، اظهار داشت: شنا و رفتن به استخر فواید زیادی برای مردم دارد.

مجیدی با بیان اینکه امروزه آب درمانی یکی از علوم نوین محسوب می‌شود، خاطر نشان کرد: 80 درصد دردهای عضلانی و مفصلی با ورزش در آب درمان می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه نونهالان تا سن 14 سالگی فقط به شنا و ژیمناستیک توصیه شده‌اند، گفت: نونهالان و بزرگسالان در جیرفت شنا را یکی از ورزش‌های مستمر خود قرار داده‌اند.

امیدواریم با توجه به استقبال خوب مردم جنوب کرمان و جیرفت از ورزش شنا، توجه بیشتری به این ورزش در این منطقه شود.

..............................

گزارش از معین سعیدی

..............................

انتهای پیام/80003/ق40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول