اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرآموزش و پرورش سمیرم خبر داد

افزایش میانگین قبولی دانش‌آموزان شهرستان سمیرم

مدیر آموزش وپرورش سمیرم از افزایش میانگین قبولی دانش‌آموزان این شهرستان نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: میانگین نمرات پایه اول دبیرستان شهرستان سمیرم در مقایسه با سال گذشته افزایش یافته است.

افزایش میانگین قبولی دانش‌آموزان شهرستان سمیرم

به گزارش خبرگزاری فارس از سمیرم، سید ضیاء موسوی پیش از ظهر امروز در نشست شورای آموزش و پرورش سمیرم با اشاره به ساماندهی رشته‌ها در مدارس افزود: با توجه به اینکه مدارس متوسطه شهرستان تک رشته‌ای شده‌اند و در هر دبیرستان از هر رشته تحصیلی فقط یک کلاس تشکیل می‌شود رقابت بین دانش آموزان نیز بیشتر شده است.

وی از افزایش میانگین قبولی دانش آموزان این شهرستان نسبت به سال گذشته خبر داد و افزود: میانگین نمرات پایه اول دبیرستان در این شهرستان در مقایسه با سال گذشته بالاتر شده است.

مدیر آموزش و پرورش سمیرم با اشاره به انتخاب رشته تحصیلی دانش آموزان پایه اول برای ورود به پایه دوم بر اساس معدل تصریح کرد: این حرکت‌ها در راستای اصلاح آموزشی و منطبق با دستورالعمل‌های وزارت آموزش و پرورش است.

معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش سمیرم نیز به تشریح فلسفه تعلیم و تربیت پرداخت و گفت: امروزه تعلیم و تربیت تنها به معنای انتقال مفاهیم ذهنی نیست بلکه در کنار آن علاوه بر شناسائی استعدادهای دانش آموزان، مهارت‌های زندگی نیز به دانش آموزان آموزش داده می‌شود.

محمدعلی آقایی از فعالیت هفت پایگاه تابستانه در سطح شهرستان سمیرم به منظور غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان خبر داد و گفت: یکی از برنامه‌های پایگاه‌های تابستانی اجرای برنامه‌های قرآنی در سطح مدارس است.

وی اجرای اردوهای جهادی طرح هجرت سه و فعالیت دانش آموزان در این عرصه را از دیگر برنامه‌های فعالیت تابستانی عنوان و اظهار کرد: طرح هجرت 3 زیباترین الگوی مشارکت دانش آموزان در بهسازی، مرمت و تعمیر مدارس است که این فعالیت در شهرستان سمیرم در سراسر حوزه پادنا در حال انجام است.

در ادامه این نشست امام جمعه سمیرم علم و خداشناسی را دو بال برای پیشرفت جامعه دانست و تصریح کرد: اگر علمی،‌ شناخت و معرفت ما را نسبت به خالق هستی و شئونات و صفات او بالا برد، علم است و ما را به کمال می‌رساند وگرنه خیری در آن نیست.

حجت‌الاسلام سید حبیب‌الله موسوی با تاکید بر اهتمام معلمان بر تربیت دینی دانش‌آموزان گفت: تربیت دینی دانش‌آموزان باید همگام با تعلیم در مدارس مورد توجه قرار گیرد و دانش‌آموزان طوری تربیت شوند که شایسته نظام جمهوری اسلامی باشند.

وی با بیان اینکه رسالت معلمان مانند انبیا، انسان‌سازی و تربیت انسان آگاه و واقع‌بین است، ادامه داد: آموزش و پرورش در زمینه تعلیم و تربیت نقش بسیار ارزشمندی دارد و در حقیقت این نهاد تنها کارخانه مولد انسان‌ساز است.

انتهای پیام/2301/ط30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول