اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم فومن و شفت در مجلس خبر داد

احداث مجتمع فولادتیام در فومن

نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی گفت: به‌زودی کلنگ احداث مجتمع فولادتیام فومن بر زمین زده می‌شود.

احداث مجتمع فولادتیام در فومن

به گزارش خبرگزاری فارس از فومن، ناصر عاشوری پیش از ظهر امروز در جمع مردم این شهرستان با اشاره به وظایف نمایندگی مجلس اظهار کرد: نمایندگی، یک وظیفه ملی است که از طرف مردم به فردی واگذار می‌شود و در مجلس طبق قانون اساسی قانون‌گذاری و نظارت بر اجرای قانون را انجام می‌دهد.

وی افزود: با توجه به شرایط اخیر کشور و مبارزه انقلاب با استکبار جهانی، اداره امور کشور قطعاً مشکل‌تر و دشوارتر شده است.

این نماینده با بیان اینکه منابع درآمدی کشور کاهش پیدا کرده اذعان کرد: دولتمردان و مجلسی‌ها در لوایح سالانه و قوانین روزمره تدابیری را در پیش گرفته‌اند تا بتوانند کشور را به طرف جلو پیش ببرند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: با توجه به تحریم‌ها، فروش نفت با کاهش مواجه شده و بخش مهمی که فروش رفت در وصول مطالبات آن دچار مشکل هستیم.

وی با بیان اینکه سال گذشته تنها 30 درصد بودجه عمرانی کشور محقق شد، خاطرنشان کرد: سال گذشته 270 میلیارد تومان برای راه‌آهن گیلان با همکاری و پیگیری‌های استاندار تأمین اعتبار شد.

عاشوری ادامه داد: 70 میلیارد تومان اعتبار نیز به بزرگراه رشت‌‌ـ قزوین اختصاص داده شد تا مشکل گلوگاه این بزرگراه برطرف شود.

وی اخذ مجوز فروش 150 میلیارد تومان اوراق مشارکت از بانک مرکزی برای گیلان را بسیار مهم دانست و تصریح کرد: برای تکمیل سدهای گیلان در دو مرحله 72 میلیارد تومان اعتبار اخذ شد تا سدهای گیلان به ثمر برسند.

نماینده مردم فومن و شفت در مجلس، حمایت از کشاورزی، چای و برنج را از دیگر اقدام‌های دوران ریاست مجمع نمایندگان خود دانست و متذکر شد: قیمت خرید برگ سبز چای رشد چشمگیری داشته است.

وی با اشاره به حادثه‌خیز بودن گیلان تصریح کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته یک فروند بالگرد امداد برای گیلان اخذ شد که در فرودگاه رشت مستقر است.

عاشوری، توسعه فرودگاه رشت و بین‌المللی شدن و اخذ یک فروند هواپیما ویژه گیلان را از دیگر دستاوردها ذکر کرد.

وی پیگیری و تبدیل رسمی دانشکده فنی فومن و تخصیص اعتبار و آغاز به‌کار ساخت دانشگاه پیام نور و تخصیص اعتبار احداث دانشگاه آزاد فومن را از دیگر اقدام‌ها در حوزه انتخابیه فومن و شفت برشمرد.

این مسئول، آبرسانی 14 روستا و تخصیص 11 میلیارد تومان اعتبار برای فاضلاب و گازرسانی 12 روستای فومن را از دیگر اقدام‌های یک سال اخیر دانست.

وی گازرسانی به 22 روستا را در دست اقدام ذکر کرد و یادآور شد: هفت روستای فومن در هفته دولت امسال از نعمت گاز برخوردار می‌شوند که در این راستا 15 میلیارد تومان اعتبار از وزارت مربوطه و 15 میلیارد دیگر از طریق تسهیلات بانکی اخذ شده است.

عاشوری درباره اهمیت اشتغالزایی در منطقه اذعان کرد: مجتمع فولاد تیام فومن با پیگیری‌های متعدد به مرحله احداث ساختمان رسیده که بیش از 450 میلیارد تومان اعتبار برای این مجموعه عظیم اخذ شده است.

وی راه‌اندازی کارخانه ظروف یک‌بار مصرف با اخذ اعتباری بالغ بر 10 میلیارد تومان تسهیلات بانکی و اجرای آن در سه فاز را از دیگر اقدام‌ها برشمرد.

این مسئول خاطرنشان کرد: توسعه کارخانه نئوپان فومنات و نصب دستگاه‌های فاز جدید و تولید ام‌دی‌اف و ایجاد اشتغال برای جوانان فومنی از دیگر اقدام‌های یک سال اخیر است.

انتهای پیام/2300/ق40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول