اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی نیشابور:

ظرفیت تولید فراتر از نیاز کشور است

مدیر جهاد کشاورزی نیشابور گفت: آمار وضعیت ظرفیت تولید کشاورزی و دامداری کشور نشان می‌دهد که ظرفیت تولید فراتر از نیاز کشور است.

ظرفیت تولید فراتر از نیاز کشور است

سیدغلامرضا نبوی‌نامقی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نیشابور اظهار داشت: آمار وضعیت ظرفیت تولید کشاورزی و دامداری کشور نشان می‌دهد که ظرفیت تولید فراتر از نیاز کشور است.

مدیر جهاد کشاورزی نیشابور گفت: بسیاری از شرایط قیمت‌گذاری به جهاد بر نمی‌گردد و بسیاری از عوامل مسیر تولید، نیز تحت کنترل ما نیست.

وی ادامه داد: تا جایی که اگر کشاورز یا دامدار ایرانی فرصت در اختیار داشته باشد علاوه بر تامین نیاز کشور، می‌تواند ارزآوری داشته باشد.

معاون جهاد کشاورزی خراسان‌رضوی از صدور مجوز واردات برای لبنیات و گوشت، انتقاد کرد.

نبوی با بیان اینکه قیمت تمام شده گندم 800 تومان است، اضافه کرد: این در حالی است که قیمت خرید تضمینی گندم از سوی دولت 720 تومان اعلام شد و نتیجه این شد که سال گذشته یک میلیون و 800 هزار تن گندم خریداری شد و امسال هم رقم قابل توجهی نیست و طبیعتا مقداری از گندم توسط بخش خصوصی به قیمت بالاتری خریداری شد.

وی تصریح کرد: بخش کشاورزی قادر است در صورت توجه ویژه مسئولان ارشد کشور، امنیت غذایی کشور را با وجود محدودیت‌های اقلیمی تامین کند.

نبوی با اشاره به واردات کره از آمریکا، نیوزیلند و چند کشور دیگر، تصریح کرد: تولید دست ما است و وزارت جهاد کشاورزی فقط یک عضو ستاد تنظیم بازار و شورای اقتصاد است و این واردات مربوط به جهاد کشاورزی نیست.

نبوی یادآور شد: اکنون با افزایش دلار 1200 تومان بالاتر از 3 هزار تومان، تهیه نهاده‌هایی چون سم و کود به قیمت بسیار بالایی تمام می‌شود که در آنالیز قیمت‌ها بسیار تاثیرگذار است.

انتهای پیام/70002/صا20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول