اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دفتر امور اقتصادی و بین‌الملل استانداری خراسان‌رضوی:

60 درصد مبادلات اقتصادی ایران و تاجیکستان مربوط به خراسان‌رضوی است

مدیرکل دفتر امور اقتصادی و بین‌الملل استانداری خراسان‌رضوی گفت: حدود 60 درصد مبادلات اقتصادی ایران با تاجیکستان مربوط به خراسان‌‌رضوی است.

60 درصد مبادلات اقتصادی ایران و تاجیکستان مربوط به خراسان‌رضوی است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان‌رضوی، علی رسولیان در دیدار با مدیرکل تشریفات وزارت خارجه تاجیکستان اظهار داشت: هم‌اکنون 6 هزار واحد صنعتی با محوریت بخش خصوصی در دو منطقه ویژه اقتصادی و 40 شهرک و ناحیه صنعتی فعال است.

مدیرکل دفتر اقتصادی و بین‌الملل استانداری خراسان‌رضوی با بیان اینکه 6 هزار بافنده در 57 مجتمع قالیبافی استان مشغول به فعالیت هستند، گفت: صنعت فرش یکی از ظرفیت‌های منحصربه‌فرد استان است که زمینه را برای صادرات این محصول فراهم کرده است.

رسولیان وجود نیروهای متخصص و برخوردار از دانش فنی را از دیگر ظرفیت‌های خراسان‌رضوی برشمرد و از آمادگی شرکت‌های خدمات فنی و مهندسی برای حضور و فعالیت در تاجیکستان خبر داد.

وی خواستار افزایش تعاملات منطقه‌ای بین خراسان‌رضوی و استان‌های ختلان و سغد تاجیکستان شد و تصریح کرد: حدود 60 درصد مبادلات اقتصادی ایران با تاجیکستان مربوط به خراسان‌رضوی است.

وی با اشاره به ظرفیت‌های استان در حوزه‌های صنعت، معدن و کشاورزی اظهار داشت: خراسان‌رضوی جزو استان‌های پیشگام در صنایع به شمار می‌رود که مهم‌ترین آنها تولید خودرو، فولاد، سیمان، چینی، برق، پالایش فرآورده‌های نفتی، ریسندگی، بافندگی و صنایع غذایی است.

قربان‌اف مدیرکل تشریفات وزارت خارجه تاجیکستان نیز ضمن ابراز خرسندی از حضور در استان اظهار داشت: روابط ایران و تاجیکستان دیرینه و براساس احترام متقابل و منافع ملی دو کشور بنا نهاده شده است.

وی افزود: از تمام ظرفیت‌ها در راستای افزایش تعاملات و توسعه روابط اقتصادی استفاده خواهیم کرد.

انتهای پیام/70001/ح/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول