اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس واحد پلمب مجمع امور صنفی همدان خبر داد

پلمپ تعداد 238 واحد صنفی در همدان

رئیس واحد پلمب مجمع امور صنفی همدان گفت: در طول سه ماه نخست سال جاری، تعداد 238 واحد صنفی متخلف در همدان پلمپ شده است.

پلمپ تعداد 238 واحد صنفی در همدان

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، امیر کرمی‌نظر شامگاه شنبه در اجلاس ماهانه مجمع امور صنفی همدان با بیان اینکه در طول سه ماه نخست سال برای تعداد دو هزار و 750 اخطار پلمپ صادر شده، اظهار داشت: تعداد دو هزار و 536 اخطار پلمپ را نیز در دست اقدام داریم.

وی ادامه داد: در طول سه ماهه نخست سال جاری تعداد 238 واحد صنفی پلمپ و تعداد 208 واحد صنفی فک پلمب شدند.

*صدور پروانه فعالیت از طریق سامانه ایرانیان

همچنین در این جلسه، دبیر کمیسیون نظارت مجمع امور صنفی همدان با بیان اینکه سامانه ایرانیان تمام مسائل اصناف را در خصوص جمع‌آوری اطلاعات انجام می‌دهد، تصریح کرد: این سامانه اطلاعات مجمع امور صنفی، سازمان صنعت، معدن و تجارت، اتحادیه‌ها  و افراد را ثبت و جمع‌آوری می‌کند.

مجید زرین‌دلاور با اشاره به اینکه از تاریخ 15 خرداد سال جاری صدور پروانه کسب به صورت دستی ممنوع شده است، گفت: از این تاریخ به بعد صدور مجوز و پروانه کسب از طریق سامانه ایرانیان و با ورود و ثبت اطلاعات انجام می‌شود.

وی ابراز داشت: طبق بررسی‌های انجام شده بیش از 80 درصد واحدهای صنفی بدون مجوز فعالیت با شهرداری مشکل دارند که 50 درصد مشکلات به خاطر در حریم بودن و 40 درصد نیز مشکل متراژ است که شورای شهر جدید باید این مشکلات را حل کند.

در ادامه این مراسم، مسئول بازرسی و نظارت مجمع امور صنفی همدان با بیان اینکه شناسایی چهار هزار و 500 واحد صنفی در رینگ اول شهر انجام شده، گفت: از این واحدهای صنفی بیش از 45 درصد پروانه کسب نداشتند.

بابایی بیان داشت: شناسایی واحدهای صنفی فاقد پروانه فعالیت در رینگ دوم شهر نیز آغاز شده است.

وی در پایان اذعان داشت: بازرسی و نظارت مجمع امور صنفی فقط هشت نفر بازرس در قابل چهار گروه کاری دارد و قادر به پوشش بیش از 20 هزار واحد صنفی فعال در همدان نیست.

انتهای پیام/89019/ذ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول