اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در تویسرکان صورت گرفت

انجام 7 هزار نفرروز کار توسط دانش‌آموزان بسیجی

مدیر بسیج سازندگی تویسرکان از انجام هفت هزار نفرروز کار توسط دانش‌آموزان بسیجی شهرستان خبر داد.

انجام 7 هزار نفرروز کار توسط دانش‌آموزان بسیجی

محمد‌رضا گمار امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تویسرکان، با اشاره به اینکه طرح هجرت 3 با حضور مشتاق دانش‌آموزان بسیجی در شهرستان آغاز شده است، اظهار داشت: امسال طرح هجرت 3 برای هفت هزار نفرروز  در مقطع دبیرستان و راهنمایی در هفت عرصه کلید خورده است.

وی افزود: سال جاری 700 دانش‌آموز بسیجی دختر و پسر از روز نخست طرح در مقاطع تحصیلی راهنمایی و دبیرستان کار‌هایی را در قالب برنامه طرح هجرت 3 نظیر مرمت، بهسازی، دیوار‌نویسی، بازسازی، زیباسازی مدارس آغاز کرده‌اند.

مدیر بسیج سازندگی شهرستان تویسرکان بیان کرد: سال گذشته دانش‌آموزان در قالب چهار هزار و 500 نفرروز در برنامه غنی‌سازی اوقات فراغت هجرت کار کردند که این مهم امسال با حضور بسیجیان علاقه‌مند رشد 25 درصدی را نشان می‌دهد.

وی با تأکید بر اینکه ورود نسل دانش‌آموز در عرصه مسئولیت و کار، مسیر زندگی آنها را برای آینده‌ای روشن و موفق مشخص می‌کند، گفت: حضور نسل نوجوان و جوان در هجرت 3 روحیه خودباوری و عزت نفس را در پیکره مدیریت آینده کشور تزریق می‌کند.

گمار اشتغال‌زایی را محور برنامه‌ها اعلام کرد و افزود: بسترسازی در بخش مشاغل خانگی برای اقتصاد مقاومتی در عرصه‌های مختلف به ویژه در حوزه‌های کشاورزی، صنایع دستی و... در اولویت کارهای بسیج سازندگی است.

وی اظهار داشت: برای اوقات فراغت امسال، بسیجیان و حلقه‌های صالحین در عرصه‌های مختلف نظیر کشاورزی، صنایع دستی و آموزشی فراخوان، سازماندهی و آموزش دیده‌اند.

مدیر بسیج سازندگی تویسرکان با اشاره به اینکه بخش کشاورزی شامل پرورش ماهی، قارچ، زنبور عسل، دام و طیور، جوجه و مرغ و کشت زعفران، گیاهان گلخانه‌ای و باغداری و وری‌کمپوست می‌شود، خاطرنشان کرد: زمینه یادگیری قالی‌بافی، گلیم‌بافی، خیاطی، توربافی، چرم‌بافی، کاموا‌بافی و معرق و منبت در حوزه صنایع دستی مهیا شده است.

وی ابراز داشت: قرآن، احکام، زبان انگلیسی، کامپیوتر، مهارت‌های زندگی، مشاوره خانواده، خوشنویسی و... در بازه زمانی تعطیلات نیز آموزش داده می‌شوند.

گمار یادآور شد: افرادی که علاقه‌مند به فعالیت در بخش کشاورزی هستند، در صورت ارائه و پذیرش طرح توجهیی آنها از سوی کارشناسان می‌توانند تسهیلات بانکی از دو میلیون تومان تا سقف 30 میلیون تومان دریافت کنند.

وی در بخشی پایانی سخنانش از ساخت غسالخانه با همکاری مردم در روستای گل‌آباد با صرف هزینه 12 میلیون تومان خبر داد و خاطرنشان کرد: خانه عالم روستای باباکمال با صرف 25 میلیون تومان تکمیل و تنها محوطه و دیوارکشی‌ آن باقی مانده که به 10 میلیون تومان اعتبار نیاز دارد.

انتهای پیام/89010/ت30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول