اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ثبت احوال هرمزگان تاکید کرد

ضرورت توجه به آموزش‌های قبل از ازدواج

مدیرکل ثبت احوال هرمزگان با بیان اینکه هرمزگان در بعد آموزش‌های قبل از ازدواج با مشکلاتی روبرو است، خواستار توجه بیشتر به این مبحث شد.

ضرورت توجه به آموزش‌های قبل از ازدواج

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، مهدی عسکری‌زاده امروز در همایش روز جهانی جمعیت در بندرعباس که با محوریت سلامت باروری جوانان برگزار شد، با بیان اینکه آمار ولادت طی سال 91 نسبت به سال 90 در هرمزگان با رشد 4.5 درصدی مواجه است، اظهار داشت: در سال 91 در هرمزگان 37 هزار و 280 ولادت به ثبت رسیده است، که این رقم برای سال 90 برابر با 35 هزار و 356 مورد است.

وی ادامه داد: در حال حاضر نرخ ولادت در هرمزگان از وضعیت مناسبی نسبت به دیگر استان‌ها برخوردار است.

مدیرکل ثبت احوال هرمزگان افزود: نرخ ولادت به طور میانگین در این استان 2.3 درصد است که در برخی از مناطق به 2.7 درصد نیز می‌رسد.

به گفته وی، هرمزگان پس از سیستان و بلوچستان دارای بیشترین نرخ جمعیت در کشور است.

عسکری‌زاده یادآور شد: در هرمزگان شاهد سوق هرم سنی جمعیتی به سمت سالمندی نیستیم و نکته‌ای که در بعد کارشناسی باید به آن توجه بیشتری شود، ارتقای کیفیت جمعیت است که باید مدنظر قرار گیرد.

مدیرکل ثبت احوال هرمزگان با بیان اینکه در باب آموزش‌ها پیش از ازدواج در استان جای کار بسیار وجود دارد، گفت: هرمزگان در بعد آموزش‌های قبل از ازدواج دچار مشکلاتی است که باید با برنامه‌ریزی و رصد چالش‌ها و تدوین برنامه‌ها این مشکلات را رفع کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: با توجه به وجود دختران و نسل جوان در استان و نیاز آنها به اطلاعات‌ و آموزش‌های باروری، همایش روز جهانی سلامت در هرمزگان با محوریت سلامت باروری جوانان برگزار شد که شاهد طرح مباحث قابل قبول و مطلوبی در این همایش از طرف حضار و سخنرانان بودیم.

یادآور می‌شود، این همایش با محوریت "داشتن فرزندی سالم" شامل بخش‌هایی همانند "تحصیلات، آگاهی از اطلاعات صحیح سلامت باروری"، "برخورداری از مهارت‌های زندگی، مبتنی بر دین اسلام"، "ازدواج به هنگام"، "فرزندآوری به موقع" و "بهداشت و حقوق باروری" برگزار شد.

انتهای پیام/88001/ب30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول