اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تأمین اجتماعی هرمزگان استان خبر داد

افزایش 63 درصدی رقم ریالی مقرری بیمه بیکاری پرداختی به کارگران در هرمزگان

مدیرکل تأمین اجتماعی هرمزگان از پرداخت بیش از 17 میلیارد ریال در قالب بیمه بیکاری به کارگران تحت پوشش استان طی خردادماه سال جاری خبر داد که این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته 63 درصد افزایش را نشان می‌دهد.

افزایش 63 درصدی رقم ریالی مقرری بیمه بیکاری پرداختی به کارگران در هرمزگان

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، سید فاضل حیدری بلوکی ظهر امروز در نشستی بیمه بیکاری را یکی از خدمات بیمه‌های اجتماعی دانست که برای حمایت از خانوارها و اقشار مولد جامعه در برابر بحران‌های نظام اشتغال و رویدادهایی مانند اخراج کارگران، تعطیلی واحدهای تولیدی و مانند آن به وجود آمده است.

وی با اشاره به شرایط استحقاق کارگران از این بیمه، افزود: تمامی مشمولان قانون تأمین اجتماعی که تابع قانون کار هستند، تابع این قانون نیز بوده و اتباع خارجی، بازنشستگان و بیمه‌شدگان اختیاری و مشاغل از این قانون مستثنی هستند.

حیدری بلوکی، تعداد افراد بهره‌مند شده از مقرری بیمه بیکاری طی خردادماه سال جاری را یک هزار و 135 نفر عنوان کرد و اذعان داشت: در خردادماه سال 91 تعداد یک هزار و 42 نفر از این مقرری بهره‌مند شده بودند که خردادماه امسال شاهد رشد 9 درصدی این رقم بودیم.

مدیرکل تأمین اجتماعی هرمزگان میزان مقرری پرداخت شده به متقاضیان بهره‌مندی از بیمه بیکاری در استان طی خردادماه سال جاری را بالغ بر 17 میلیارد ریال عنوان و اضافه کرد: در خردادماه سال 91 این رقم پرداختی بالغ بر 10 میلیارد و 430 میلیون ریال بوده است که میزان پرداختی امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد 63 درصدی را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به چگونگی دریافت مقرری بیمه بیکاری، خاطرنشان کرد: بیمه شده‌ای که کار خود را به صورت غیرارادی از دست می‌دهد، برای دریافت مقرری بیمه بیکاری باید حداکثر ظرف مدت 30 روز از تاریخ بیکاری، موضوع را به واحدهای کار و امور اجتماعی محل زندگی خود اطلاع دهد و آمادگی خود را برای اشتغال به کار تخصصی یا مشابه آن اعلام کند.

حیدری بلوکی در پایان یادآور شد: بیمه شده قبل از بیکار شدن، باید حداقل 6 ماه سابقه پرداخت حق بیمه داشته باشد.

انتهای پیام/2310/ذ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول