اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کل دادگستری هرمزگان:

برای کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها باید از تمامی ظرفیت‌ها استفاده کرد

رئیس کل دادگستری هرمزگان گفت: برای کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها باید از تمامی ظرفیت‌های قانونی از جمله مرخصی، اشتغال به کار و آزادی مشروط استفاده کرد.

برای کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها باید از تمامی ظرفیت‌ها استفاده کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، علی علیا ظهر امروز در نشست توجیهی دستور العمل جدید ساماندهی زندانیان و کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها که با حضور مدیر کل زندان‌ها، دادستان ها و دادیاران ناظر بر زندان‌ها و روسای زندان‌های استان هرمزگان برگزار شد افزود: باید در راستای سیاست‌های کلان دستگاه قضایی و بهره‌گیری از دستور العمل جدید برای کاستن از آسیب‌های زندان ناشی از مجازات حبس تلاش کرد.

وی اظهار داشت: باید با اتخاذ تدابیر مناسب در فرایندهای مختلف قضایی تا جایی که می‌توان و قانون اجازه می‌دهد از ورود افراد به زندان جلوگیری و از مجازات‌های جایگزین استفاده شود.

رئیس کل دادگستری هرمزگان بیان کرد: تا زمانی که عهده‌دار مسئولیتی هستیم باید از آن فرصت برای خدمات‌‌رسانی مطلوب و رفع مشکلات مردم حداکثر بهره را برد.

علیا تصریح کرد: ضایع کردن حقوق دیگران پذیرفتنی نیست و نباید کوچکترین اشتباهی را کرد و باید همچون مولی الموحدین حضرت علی علی(ع) دستگیر مظلومان بود و از حقوق آنان دفاع کرد.

وی گفت: در اجرای سیاست‌های کلی قضایی، جز در موارد ضروری، قضات نباید دستور بازداشت دهند و باید از مجازات‌های جایگزین و قرار کفالت یا وثیقه استفاده کنند.

رئیس کل دادگستری هرمزگان افزود: باید در دادسراها نیز زمینه اطلاع رسانی مناسب به متهم و بستگان آنان برای معرفی کفیل یا تودیع وثیقه نیز فراهم شود.

علیا تصریح کرد: در زندان نیز مددجویانی که در طول مدت حبس رفتار شایسته و حسن اخلاق داشته باید با بررسی پرونده آنان در شورای طبقه بندی مورد عفو و آزادی مشروط قرار بگیرند و یا از مزایای مرخصی و اشتغال به کار استفاده کنند.

وی همچنین نسبت به فعال کردن شوراهای حل اختلاف زندان‌ها برای صلح و سازش و بازدید مکرر قضات از زندان‌ها برای بررسی مشکلات قضایی مددجویان تاکید کرد.

*هرمزگان با افزایش جمعیت زندانیان روبروست

مدیر کل زندان‌های هرمزگان هم در این نشست به افزایش ورودی زندان‌ها اشاره کرد و گفت: هرمزگان از جمله استان‌های کشور است که با افزایش جمعیت کیفری زندان‌ها روبرو است.

اکبر سلیمانی افزود: افزایش ورودی‌ها علاوه بر اینکه سیاست‌های کاهش جمعیت کیفری را دست نیافتنی کرده موجب افزایش سرسام آور هزینه‌ها در زندان‌های استان نیز شده است.

وی بیان کرد: اثر گذار نبودن اقدامات اصلاحی و تربیتی و همچنین آسیب‌های اجتماعی که خانواده زندانیان را تهدید می‌کند از دیگر عوامل افزایش ورودی مددجویان به زندان‌هاست.

مدیر کل زندان‌های هرمزگان خواستار توجه به دستورالعمل ابلاغی ریاست محترم قوه قضاییه و استفاده از شیوه‌های موجود برای کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها شد.

انتهای پیام/88001/ق30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول