اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ثبت احوال استان اصفهان:

کارت هوشمند ملی برای اصفهانی‌ها صادر می‌شود

مدیرکل ثبت احوال استان اصفهان گفت: در این دوره از انتخابات کارت هوشمند ملی برای فرمانداران استان صادر شد و در آینده برای مردم اصفهان نیز صادر می‌شود.

کارت هوشمند ملی برای اصفهانی‌ها صادر می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، تورج حاجی رحیمیان پیش از ظهر امروز در همایش یک روزه جمعیت با بیان اینکه ثبت احوال به عنوان یکی از سازمان‌های حاکمیتی از جایگاه ویژه‌ای در نظام جمهوری اسلامی ایران برخوردار است، اظهار کرد: تعداد مردم موجود در سطح شهر‌ها و روستا‌ها از آمار تعیین‌کننده این سازمان محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه همچنین جمعیت عاملی برای احقاق حقوق شهروندان در حریم مرز‌های هویت و تابعیت است، اضافه کرد: در حال حاضر سازمان ثبت احوال استان خود را با فناوری‌های جدید انطباق داده است.

مدیرکل ثبت احوال استان اصفهان تصریح کرد: هم‌اکنون با ایجاد سیستم مکانیزه و راه‌اندازی مرکز هویت کشور با کد ملی وارد فضای هویت الکترونیکی می‌شویم و سازمان ثبت احوال برای هر یک از افراد یک هویت الکترونیکی تعریف کرده است.

وی به یکی از اقدامات صورت گرفته در استان اشاره کرد و ادامه داد: در این دوره از انتخابات کارت هوشمند ملی برای فرمانداران استان صادر شد.

این مسئول افزود: در آینده کارت هوشمند ملی برای مردم عادی استان نیز صادر می‌شود.

حاجی رحیمیان با بیان اینکه در حال حاضر تغییرات بسیاری در سازمان ثبت احوال استان ایجاد شده است، تاکید کرد: سازمان ثبت احوال در سراسر کشور و اصفهان با ایجاد زیر‌ساخت‌های لازم از یک سازمان سنتی به یک مجموعه مدرن و نوین تبدیل شده است.

وی به مهم‌ترین وظایف سازمان ثبت احوال اشاره کرد و افزود: ثبت وقایع چهار‌گانه تولد، ازدواج، طلاق و فوت، صدور اسناد هویتی مردم و تولید و انتشار آمار جمعیتی به عنوان عمده‌ترین وظایف سازمان ثبت احوال در کشور تلقی می‌شود.

مدیرکل ثبت احوال استان اصفهان با تاکید بر اینکه جمعیت یکی از مباحث مهم کشور محسوب می‌شود، گفت: امروز موضوع جمعیت در کشور دچار بحران شده است و برای رسیدگی به این وضعیت تهدید‌ها و چالش‌های پیش روی این موضوع مهم باید شناسایی شود.

انتهای پیام/63004/ز30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول