اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ثبت احوال خراسان‌رضوی:

خراسان‌رضوی رتبه دوم جمعیت کشور را داراست

مدیرکل ثبت احوال خراسان‌رضوی گفت: خراسان‌رضوی از لحاظ جمعیت، پس از تهران در رتبه دوم قرار دارد.

خراسان‌رضوی رتبه دوم جمعیت کشور را داراست

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حسین نیری ظهر امروز در همایش بزرگداشت روز جهانی جمعیت در مشهد اظهار داشت: خراسان‌رضوی در زمینه نرخ ولادت نیز در کشور دارای رتبه هشتم است.

وی تصریح کرد: استان خراسان‌رضوی رتبه پانزدهم در نرخ وفات در کشور را به خود اختصاص داده است و رتبه نهم در نرخ ازدواج را داراست؛ همچنین رتبه اول در زمینه نرخ طلاق نسبت به همه کشور را دارد.

مدیرکل ثبت احوال خراسان‌رضوی تصریح کرد: خراسان‌رضوی 6.6 درصد از جمعیت زیر هفت سال کشور، 6.5 درصد از جمعیت 24 سال و کمتر، شش درصد از جمعیت 24 تا 30 سال و 5.6 درصد از جمعیت 65 سال و بالاتر کشور را داراست.

نیری با بیان اینکه سازمان ثبت‌ احوال استان با بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و توان کارشناسان امور جمعیتی، زمینه تولید و نشر آثار مربوط به این حوزه را در تمام سطوح جغرافیایی محقق می‌سازد، اظهار داشت: مقام معظم رهبری سیاست‌های جمعیتی کشور، جمعیت جوان و تحصیل‌کرده کشور را یکی از عوامل مهم پیشرفت کشور می‌دانند و باید در راستای وضعیت موجود تجدیدنظر کنیم.

وی تاکید کرد: سازمان ثبت احوال به عنوان یکی از دستگاه‌های مسئول در امور جمعیتی، از طریق بهره‌گیری از آمارها و اطلاعات جمعیتی کشور، نسبت به آخرین تحولات رخ داده در این زمینه اقداماتی انجام داده است.

انتهای پیام/70003/ق20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول