اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ثبت احوال مازندران:

تدوین قانون جمعیت به ساماندهی نظام مدیریت نیاز دارد

مدیرکل ثبت احوال مازندران به تحقق لایحه اصلاح قانون جمعیت و تنظیم خانواده اشاره کرد و گفت: تدوین قانون جامع جمعیت و تعالی خانواده نیازمند ساماندهی نظام جامع مدیریت کشور و تشکیل نهادی تخصصی در این زمینه است.

تدوین قانون جمعیت به ساماندهی نظام مدیریت نیاز دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، فرج‌الله ملکی پیش از ظهر صبح امروز در جلسه‌ای که به مناسبت روز جهانی جمعیت با حضور مسئولان حوزه ستادی و روسای ادارات ثبت احوال شهرستان‌های مازندران برگزار شد به نقش جمعیت در نظام برنامه‌ریزی اشاره کرد و اظهار داشت: مهم‌ترین شاخص توسعه و پیشرفت جامعه، استفاده از نظرات اندیشمندان در حوزه علمی و اجرایی و نیز مباحث کمی و کیفی جمعیت است.

ملکی افزود: سازمان ثبت احوال با بهره‌گیری از آمارها و شاخص‌های برگرفته از پایگاه اطلاعات جمعیت کشور نسبت به تبیین آخرین تحولات جمعیتی از جمله ساختار سنی، گذار از ترکیب جوانی جمعیت به میانسالی، پیش‌بینی روند آینده با استمرار روند فعلی باروری و نظایر آن اقدام می‌کند.

وی به تحقق لایحه اصلاح قانون جمعیت و تنظیم خانواده اشاره کرد و بیان داشت: تدوین قانون جامع جمعیت و تعالی خانواده نیازمند ساماندهی نظام جامع مدیریت کشور و تشکیل نهادی تخصصی در این زمینه است.

مدیرکل ثبت احوال مازندران ابراز داشت: وجود چنین نهادی با هدف پویایی و تعادل در ساختار کلی جمعیت می‌تواند در هر دوره زمانی مورد نیاز حرکات جمعیتی را رصد و تحولات آن را پایش کند.

این مسئول با اشاره به کاهش شدید باروری در کشور، عنوان داشت: شناخت عوامل کاهش باروری و لزوم ارائه پاسخ روشن به این موضوع ضروری است.

ملکی به تعادل جمعیتی تأکید کرد و متذکر شد: ما نیازمند زیرساخت‌های لازم برای رصد مهاجرت‌ها در روستاها و شهرها هستیم تا تغییرات جمعیت به دقت مورد ارزیابی قرار گیرد.

وی، شعار روز جهانی جمعیت در سال جاری را «سلامت باروری جوانان» عنوان کرد.

این مسئول یادآور شد: اگر بخواهیم افزایش کمی زادوولد با افزایش کیفی جمعیت همراه باشد باید به وضعیت آینده نوزادان به لحاظ سرمایه انسانی توجه شود.

ملکی تأکید کرد: ثبت احوال استان در فصل نوین‌سازی توانسته خدمات قابل توجهی را در عرصه‌های گوناگون حاکمیتی و پاسداری از مرزهای هویتی و تابعیتی به هم استانی‌ها ارائه کند.

وی اضافه کرد: خدمات نوین ثبت احوال در ادارات و نمایندگی‌ها به صورت مکانیزه فرآیند خدمات‌رسانی را تسهیل بخشید.

مدیرکل ثبت احوال مازندران با اشاره به اینکه دقت و سرعت در ارائه خدمات آرشیو الکترونیکی اسناد هویتی با مکانیزه شدن محقق شده است، گفت: برای دسترسی به اسناد و امکان ارائه خدمات از هر نقطه، صدور مکانیزه شناسنامه به منظور بالابردن ضریب امنیتی و ارتقاء اسناد هویتی، استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی پیشخوان دولت برای دسترسی آسان به خدمات ثبت احوال، ایجاد گنجینه اسناد هویتی مشاهیر و سرداران شهید استان، صدور نمادین شناسنامه شهید به منظور زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره این افراد مبتنی بر برنامه‌ای راهبردی و هدفمند است.

انتهای پیام/86006/ذ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول