اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری:

130 هزار تن گندم از مزارع چهارمحال و بختیاری برداشت می‎شود

معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: پیش‌بینی می‎‌شود در سال جاری 130 هزار تن گندم از مزارع استان برداشت شود.

130 هزار تن گندم از مزارع چهارمحال و بختیاری برداشت می‎شود

حمیدرضا دانش امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد اظهار کرد: در سال زراعی جاری 65 هزار هکتار از مزارع کشاورزی استان به کشت گندم اختصاص داده شده که از این میزان 27 هزار هکتار به صورت آبی و 38 هزار هکتار به صورت دیم کشت شده است.

وی افزود: پیش‌بینی می‎‌شود در سال جاری 130 هزار تن گندم از مزارع استان برداشت شود.

دانش ادامه داد: در حال حاضر محصول گندم 70 درصد مزارع دیمی شهرستان لردگان و 20 درصد اراضی آبی در سطح استان برداشت شده است.

معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری قیمت هر کیلوگرم گندم را 720 تومان اعلام کرد و گفت: در سال‌جاری محصول گندم با قیمت 720 تومان از سوی شرکت غله یا مشاور آن سازمان تعاونی روستایی از کشاورزان خریداری می‎شود.

وی وضعیت تولیدات گندم استان در سال گذشته را نامطلوب ارزیابی کرد و افزود: در سال گذشته تنها 90 هزار تن گندم از مزارع استان برداشت شده، این در حالی است که در سال زراعی جاری با توجه به بارش مناسب در فصل بهار وضعیت برداشت گندم بسیار مناسب است.

دانش با تأکید بر ضرورت مبارزه با آفات و بیماری‌های گندم در فصل برداشت از سوی کشاورزان، گفت: در سال زراعی جاری 21 هزار هکتار از مزارع استان از علف‌های هرز پاک‌سازی شدند.

وی گفت: همچنین طرح مبارزه با سن در سطح 5 هزار هکتار و طرح مبارزه با بیماری رنگ زرد گندم در 2 هزار هکتار از اراضی استان اجرا شده است.

انتهای پیام/68009/ز30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول