اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی ملایر خبر داد

آغاز برداشت گندم از اراضی ملایر 32 هزار هکتار زیر کشت گندم دیم

مدیر جهاد کشاورزی ملایر از آغاز برداشت گندم از اراضی شهرستان ملایر خبر داد و گفت: در این زمینه 32 هزار هکتار از اراضی شهرستان ملایر زیر کشت گندم دیم قرار دارد.

آغاز برداشت گندم از اراضی ملایر 32 هزار هکتار زیر کشت گندم دیم

به گزارش خبرگزاری فارس از ملایر، نبی‌الله احمدی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران در ملایر با اشاره به اینکه 550 هکتار از باغات شهرستان ملایر زیر کشت آلبالو و گیلاس قرار دارد اظهار داشت: از این مقدار 145 هکتار زیر کشت گیلاس است.

وی بیان کرد: از 145 هکتار باغات زیر کشت گیلاس در ملایر 80 هکتار بارور و ما بقی غیر بارور است.

مدیر جهاد کشاورزی ملایر از برداشت 4.5 تا پنج تن گیلاس از هر هکتار از باغات ملایر خبر داد و افزود: در این زمینه باغات شاخص شهرستان از هر هکتار بین هشت تا 10 تن گیلاس برداشت می‌شود.

وی تصریح کرد: 405 هکتار از باغات شهرستان نیز زیر کشت آلبالو قرار دارد که از این رقم 300 هکتار باغات بارور و ما بقی باغات غیر بارور است.

احمدی همچنین از برداشت 4.5 تا پنج تن آلبالو از هر هکتار از باغات ملایر خبر داد و ابراز داشت: از این رقم نیز برداشت در باغات شاخص مانند باغات گیلاس هشت تا 10 تن است.

وی افزود: سال گذشته از باغات شاخص شهرستان بین 10 تا 12 تن آلبالو و گیلاس برداشت شده است.

مدیر جهاد کشاورزی ملایر علت کم شدن برداشت در باغات ملایر را سرمازدگی بهاره در برخی مناطق شهرستان عنوان کرد و افزود: امسال در برداشت 10 درصد کاهش نسبت به سال گذشته داشته‌ایم.

وی ابراز داشت: شهرستان ملایر در برداشت آلبالو و گیلاس در استان رتبه نخست را داراست.

احمدی در ادامه از آغاز برداشت گندم از اراضی شهرستان ملایر خبر داد و تصریح کرد: در این زمینه 32 هزار هکتار از اراضی شهرستان ملایر زیر کشت گندم دیم قرار دارد که پیش‌بینی می‌شود از این اراضی 30 هزار تن گندم برداشت شود.

وی با بیان اینکه 11 هزار هکتار از اراضی شهرستان ملایر زیر کشت گندم آبی است، عنوان کرد: از هر هکتار از این اراضی نیز بیش از سه تن گندم برداشت می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی ملایر با اشاره به اینکه در برخی مناطق شهرستان نیز کمبود منابع آبی در بخش کشاورزی به علت کمبود باران‌های بهاره وجود دارد گفت: در زمینه کشت دیم، در برداشت گندم امسال نسبت به سال گذشته کاهشی 10 درصدی را پیش‌بینی می‌کنیم.

وی به برداشت جو در اراضی شهرستان اشاره کرد و یادآور شد: از اراضی زیر کشت دیم و آبی نیز پیش‌بینی می‌شود 8 هزار تن جو برداشت شود.

احمدی در پایان خاطرنشان کرد: شهرستان ملایر در سال‌های گذشته در چندین محصول کشاورزی رتبه برتر را در استان داشته که از جمله این محصولات، انگور، عسل، بادام و ... بوده است.

 انتهای پیام/89013/س30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول