اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به رغم ادعای مسئولان

خروج گندم از اردبیل همچنان ادامه دارد

به رغم وعده مسئولان مبنی بر جلوگیری از خروج گندم قاچاق همچنان این خروج از استان اردبیل به سمت مرزهای غربی ادامه دارد.

خروج گندم از اردبیل همچنان ادامه دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در جلسه عصر امروز بررسی آخرین وضعیت خرید گندم در منطقه مغان،‌ رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل با تأیید ضمنی این قاچاق از طریق مرز جاده مشگین‌شهر – اهر به سمت کشور ترکیه و عراق گفت:‌ به نظر می‌رسد برخی از افراد سودجو قصد دارند از این طریق گندم مرغوب منطقه مغان را از طریق مرزها خارج کرده و به کشور دیگر بفروشند.

ارژنگ عزیزی با یادآوری اینکه در حد بضاعت و توان خود سعی کردیم جلوی این خروج بی‌رویه و قاچاق را بگیریم، تصریح کرد: ولی همچنان به نظر می‌رسد به دلیل برخی قصور و کوتاهی‌ها این قاچاق و خروج غیرقانونی ادامه دارد که باید وضعیت کنترلی را تشدید کرد.

وی در ادامه سخنان خود خاطر نشان کرد: تاکنون در یک ماه گذشته بیش از 60 هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان خریداری شده و 420 میلیارد ریال نیز به حساب زارعان پول پرداخت شده است.

عزیزی اضافه کرد: خرید گندم به قیمت تضمینی 720 تومان همچنان ادامه دارد و ما در حد توان سعی کردیم خریداران بخش خصوصی را نیز ملزم کنیم تا این قیمت را رعایت کنند اما به نظر می‌رسد، نمی‌توان کنترل زیادی را بر این نرخ داشته و بخش خصوصی را الزام به این کار کرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در ادامه بیان کرد: گندم تولید شده در منطقه شمال استان اردبیل گندم مرغوبی است که به نظر می‌رسد همچنان برخی سودجویان قصد دارند این گندم مرغوب را به هر وسیله‌ای قاچاق کنند که جلوی بخش عمده‌ای از این قاچاق تاکنون گرفته شده که در صدد به حداقل رساندن قاچاق گندم از مرزهای زمینی استان اردبیل هستیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اما به رغم طرح این مسایل در منطقه مغان که تولید با کاهش چشمگیری روبه‌رو بوده و برداشت محصول اغلب از مزارع آبی صورت می‌گیرد مشکلاتی را نیز برای کشاورزان و زارعان به وجود آورده به طوریکه در تحویل محصول و بها گندم تحویلی اکثر زارعان منطقه مغان با دغدغه‌ها و مشکلاتی روبه‌رو هستند که به نظر می‌رسد به دلیل بی‌توجهی مسئولان دامنه این مشکلات افزون‌تر شده و زارعان همچنان چشم انتظار حل این مشکلات و نارسایی‌های خود هستند.

در کنار قاچاق گندم از برخی مبادی خروجی استان و همچنین پرداخت نشدن به موقع بها گندم خریداری شده آنچه که در این بین برای کشاورزان منطقه آزاردهنده است ایرادگیری بی‌‌جای متولیانی است که در خرید گندم دستی در آتش دارند به طوریکه همین ایرادگیری‌های نابجا سبب شده تا زارعان بیشتر تمایل داشته باشند تا محصول خود را به قیمت بالاتر از نرخ تضمینی به واسطه‌گران و دلالانی بفروشند که در مناطق گندم‌خیز کمین کردند تا محصول را خریداری و بارگیری کرده و از استان خارج کنند.

این در حالی است که سال گذشته نیز به دلیل خروج گندم مرغوب استان اردبیل اهالی در یک سال گذشته با مشکلات و دغدغه‌هایی در تأمین و تهیه قوت قالب خود نان روبه‌رو بودند به طوریکه آثار اقدامات نابجای مسئولان در سال گذشته همچنان گریبان مردم را گرفته و شاهد پخت نامناسب نان در سطح استان هستیم.

انتهای پیام/62007‌/ش‌40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول