اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان‎رضوی خبر داد

تولید 700 هزار تن گندم در خراسان‌رضوی

استاندار خراسان‎رضوی گفت: بر اساس پیش‌بینی‏های صورت گرفته حدود 700 هزار تن گندم در استان تولید و برداشت می‎شود که از این میزان 600 هزار تن مازاد بر مصرف کشاورزان است.

تولید 700 هزار تن گندم در خراسان‌رضوی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمدحسین فروزان‌مهر صبح امروز در حاشیه بازدید از چند واحد تولیدی و صنعتی در شهرک صنعتی کاویان واقع در شهرستان فریمان در جمع خبرنگاران با اشاره به ظرفیت‎های این شهرستان در حوزه صنعت اظهار داشت: باید از این فرصت برای ایجاد اشتغال و توسعه پایدار شهرستان بهره گرفت.

وی به منابع موجود نزد بانک‎های استان اشاره کرد و افزود: از بانک‎های خصوصی و دولتی انتظار می‎رود با پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش، صاحبان صنایع را در راستای حفظ پایداری و توسعه واحدهای تولیدی یاری کنند.

استاندار خراسان‎رضوی از آمادگی ستاد تسهیل استان برای برطرف کردن مشکلات واحدهای تولیدی خبر داد و تاکید کرد: اهتمام مدیریت عالی استان به حمایت از صنعت است و برای تحقق این مهم از تمام سازوکارها و ابزار قانونی استفاده می‎شود.

فروزان‌مهر همچنین در حاشیه بازدید از کارخانه آرد واقع در قلندرآباد فریمان اظهار داشت: با اقدامات انجام شده، علی‌رغم وجود خشکسالی شاهد افزایش پنج درصدی تولیدات زراعی استان بوده‎‌ایم.

استاندار خراسان‎رضوی ادامه داد: بر اساس پیش‌بینی‏های صورت گرفته حدود 700 هزار تن گندم در استان تولید و برداشت می‎شود که از این میزان 600 هزار تن مازاد بر مصرف کشاورزان است.

استاندار خراسان‌رضوی با تاکید بر لزوم ذخیره‌سازی مناسب گندم تصریح کرد: از مجموع گندم موجود در استان تاکنون 130 هزار تن توسط شرکت غله و سازمان تعاون روستایی و همچنین 30 هزار تن توسط اصناف صنعتی حوزه آرد و نان خریداری شده است.

وی فعالیت برخی افراد سودجو و دلالان را در ایجاد فضای کاذب قیمتی برای خرید گندم از کشاورزان را غیرقانونی دانست و گفت: بر اساس تصمیمات اتخاذ شده دستگاه‌های نظارتی، انتظامی و قضایی موظف هستند با این افراد برخورد و اعمال قانون کنند.

فروزان‌مهر به کشاورزان توصیه کرد تا محصول خود را از طریق مبادی رسمی به فروش رسانده و در اختیار شرکت غله و تعاون روستایی قرار دهند.

استاندار خراسان‌رضوی اضافه کرد: قیمت پیش‌بینی شده و تضمینی از سوی دولت برای خرید هر کیلو گندم 720 تومان است که همزمان با تحویل محصول به کشاورز نقدا پرداخت می‌شود و با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته علاوه بر پرداخت این مبلغ بخشی از هزینه‌های جانبی آنان از طریق تخفیف در کرایه حمل و نقل و تامین نهاده‌های تولید جبران می‌شود.

شایان ذکر است استاندار خراسان‌رضوی در بدو ورود خود به فریمان با حضور در گلزار شهدا به مقام شامخ آنان ادای احترام کرد.

انتهای پیام/70007/صا30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول