اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عظیمی خبر داد

برداشت گندم در 54 هزار هکتار از اراضی مازندران

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران از برداشت بیش از 207 هزار تن گندم از زمین‌های کشاورزی مازندران خبر داد.

برداشت گندم در 54 هزار هکتار از اراضی مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی مازندران، رضا عظیمی افزود: تا پایان نیمه اول سال‌جاری بالغ بر 207 هزار تن گندم از 54 هزار و 374 هکتار از اراضی گندم‌کاری استان برداشت شده که 162 هزار و 110 تن از مزارع گندم آبی و 44 هزار و 992 تن از مزارع گندم دیم استان بوده است.

وی با اشاره به اینکه از مجموع 60 هزار و 184 هکتار از اراضی زراعی گندم مازندران در سال زراعی 92-91، حدود 37 هزار و 413 هکتار به گندم آبی اختصاص داشته که کار برداشت آن در هشتم تیر ماه امسال به پایان رسید، از برداشت گندم دیم در بیش از 75 درصد در مناطق کوهستانی و میان‌بند تاکنون خبر داد.

این مسئول افزود: متوسط عملکرد گندم آبی استان حدود 4 هزار و 333 کیلوگرم در هکتار و گندم دیم حدود 2 هزار و 650 کیلوگرم بوده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران در ادامه با اشاره به شرایط مناسب زراعی در سال جاری، تولید گندم و جو را مطلوب دانست و تصریح کرد: مبارزه شیمیایی در کمترین سطوح نسبت به سال قبل انجام گرفته که برای کشاورزان و تولیدکنندگان بذر فرصت مناسبی برای تولید بذر در سال زراعی جاری بوده و کیفیت بذور تولیدی موید این موضوع است.

انتهای پیام/2296/ق/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول