اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست فرهنگی و تربیتی اداره کل زندان‌های همدان مطرح کرد

فعالیت‌های فرهنگی مهم‌ترین عامل کاهش تحلفات در زندان‌ها

سرپرست فرهنگی و تربیتی اداره کل زندان‌های همدان گفت: انجام فعالیت‌های فرهنگی و تربیتی در زندان‌ها از مهم‌ترین عوامل کاهش تخلفات در زندان‌ها است.

فعالیت‌های فرهنگی مهم‌ترین عامل کاهش تحلفات در زندان‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، رحمت‌الله میرزایی پیش از ظهر امروز در سومین گردهمایی اعضای شورای برنامه‌ریزی استان، مسئولان فرهنگی و عاملان ذیحساب زندان‌های تابعه با رویکرد ارتقاء نظام زندانبانی اظهار داشت: یکی از اساسی‌ترین برنامه‌های سازمانی برای اصلاح و تربیت مددجویان برنامه‌های فرهنگی است.

وی ادامه داد: هرچه فعالیت‌ها و برنامه‌های فرهنگی در زندان‌ها بیشتر شود آسایش و آرامش بیشتری بر زندان‌ها حاکم خواهد بود.

سرپرست فرهنگی و تربیتی اداره کل زندان‌های همدان افزود: توسعه فعالیت‌های قرآنی و نماز از پر اهمیت‌ترین برنامه‌های فرهنگی در زندان‌ها محسوب می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: انجام فعالیت‌های فرهنگی و تربیتی در زندان‌ها از مهم‌ترین عوامل کاهش تخلفات در زندان‌ها است.

میرزایی ادامه داد: برنامه‌های فرهنگی و تربیتی در راستای تغییر شخصیت مددجویان و برای توانمند شدن و ارتقای نظام زندانبانی، روحیه خودباوری و بازسازی شخصیت مددجویان بسیار مناسب و موثر است.

وی تصریح کرد: برنامه‌های فرهنگی جذاب و تأثیرگذار و نیروی کارآمد موجب جذب و شرکت مددجویان و به حداقل رساندن اوقات فراغت آنان می‌شود و در نتیجه عاملی در راستای کاهش آسیب رفتارهای پرخطر و کنترل و ارتقای نظم عمومی در زندان‌ها است.

در این جلسه بر دقت در امر خرید کارپردازان، استفاده بهینه از رابطین فرهنگی زندان‌های تابعه، صرفه جویی در هزینه‌ها، توجه به دستورالعمل ارسالی سازمان پیرامون کلینیک‌های ترک اعتیاد در زندان‌ها، نظارت بر هزینه‌های بیمارستانی، پیگیری وضعیت متهمان به صورت مستمر، اجرای دستورالعمل ساماندهی مددجویان، پیگیری وضعیت مددجویان غائب از مرخصی و... تأکید شد.

انتهای پیام/89007/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول