اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان نور:

اعتبارات فعالیت‌های فرهنگی تجمیع شوند

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان نور گفت: فعالیت‌های فرهنگی که به موازات هم صورت می‌گیرد بازدهی کمی دارد و نیاز است این فعالیت‌ها و اعتبارات تجمیع شود تا بازدهی مناسب داشته باشد.

اعتبارات فعالیت‌های فرهنگی تجمیع شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان نور، حجت‌الاسلام عبدالرحمان باقرزاده صبح امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی این شهرستان تعمیق فرهنگ عمومی را مسئولیت سنگینی عنوان کرد و گفت: خلاءهای زیادی در فرهنگ عمومی، شاخه فرهنگ اجتماعی، فرهنگ دینی و ... وجود دارد و عمق‌بخشی به فرهنگ عمومی امری ضروری است.

وی تصریح کرد: تلاش‌های زیادی صورت گرفته و می‌گیرد اما تعمیق فرهنگ عمومی را آنگونه که باید شاهد باشیم، مشاهده نمی‌کنیم.

امام جمعه نور ادامه داد: این‌که عده‌ای باید پایه‌های فرهنگ عمومی را بگذارند، منطقی است اما نباید این فونداسیون را به حال خود واگذار کرد چراکه همواره آسیب‌های زیادی بنیان فرهنگ عمومی را تخریب می‌کند بنابراین باید مراقبت، آسیب‌شناسی و آسیب‌زدایی کرد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان نور تصریح کرد: بسیاری از دغدغه‌ها و گسترش پرونده‌ها در محاکم قضایی ناشی از تخریب فرهنگ عمومی است چه بسا حادثه کوچکی، مشکلات اجتماعی فراوانی را به‌دنبال دارد و ما از آن احساس خطر می‌کنیم.

باقرزاده با اشاره به استفاده از گیرنده‌های ماهواره در منازل و بازدید از یکی از مراکز آزمون سراسری گفت: این ماهواره‌ها که در اختیار غرب است هرگز به‌دنبال گسترش فرهنگ شیعی نیست از طرفی هم سست گرفتن برخی نهادها در بحث حجاب قابل قبول نیست.

کاهش بازدهی فعالیت‌های فرهنگی موازی

امام جمعه نور با اشاره به این‌که تابستان در عین حال که فرصت است یک تهدید جدی است و باید این تهدید به فرصت تبدیل شود، افزود: فعالیت‌های فرهنگی که به موازات هم صورت می‌گیرد بازدهی کمی دارد و نیاز است این فعالیت‌ها و اعتبارات تجمیع شود تا بازدهی مناسب داشته باشد.

وی در پایان تأکید کرد: ما باید پاسخگوی متدینان باشیم و با توجه به فرارسیدن ماه مبارک رمضان از جسارت به سنت و آداب دینی جلوگیری کنیم.

انتهای پیام/86023/م30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول