اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دادگستری آذربایجان غربی اعلام کرد

حبس و جزای نقدی مجازات روزه‌خواران در ملاءعام

معاون اجتماعی و پیشگیری دادگستری آذربایجان غربی گفت: روزه‌خواری در ملاءعام جرم محسوب می‌شود که با تشخیص مراجع قضایی می‌تواند به ضربه شلاق، حبس و یا پرداخت جزای نقدی منتهی شود.

حبس و جزای نقدی مجازات روزه‌خواران در ملاءعام

پرویز علیزاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: روزه‌خواری در ملاءعام به عنوان تظاهر به فعل حرام جرم محسوب می‌شود که برای جلوگیری از اشاعه این اعمال ناپسند در جامعه، با تعیین مجازات لازم در این زمینه باید از افزایش این قبیل اقدامات در جامعه اسلامی جلوگیری کرد.

وی با توجه به آغاز ماه مبارک رمضان به موضوع روزه‌خواری در ملاءعام اشاره کرد و گفت: آمارها نشانگر این است که هر سال تعداد موارد دستگیری روزه‌خواری در آذربایجان غربی رو به افزایش است و این موضوع بر لزوم توجه به این مسئله تاکید می‌کند.

علیزاده خاطرنشان کرد: روزه‌خواری از جمله جرائمی است که به عنوان تظاهر به فعل حرام در ملاءعام مطرح می‌شود که تظاهر، خود به معنی نشان دادن عمل مجرمانه با قصد و به عمد برای نشان دادن فعلی حرام در جامعه است.

وی تصریح کرد: برخی از روزه‌خواران به عمد و با هدف دهن‌کجی به شعائر مذهبی و حرمت این ماه مبارک، دست به این عمل زشت می‌زنند که به این ترتیب لازم است نیروی انتظامی به جد با آنان برخورد کند.

علیزاده با اشاره به برخی روزه‌خواری‌ها که براساس عذر شرعی صورت می‌گیرند تصریح کرد: برخی افراد به سبب بیماری، ضعف و یا مسافرت روزه نمی‌گیرند ولی حتی این افراد نیز مجاز به روزه خواری در ملاءعام نیستند و نباید به هر دلیلی حرمت این ماه مبارک در یک جامعه اسلامی شکسته شود.

این مقام مسئول از دستگیری 689 نفر به علت روزه‌خواری در استان آذربایجان غربی در سال گذشته خبر داد و افزود: 509 نفر از این تعداد مربوط به شهر ارومیه، 103 نفر از آنها مربوط به شهرستان سلماس و بقیه برای سایر شهرستان‌های این استان بوده‌اند.

علیزاده خاطرنشان کرد: برای جلوگیری از رشد این روند در سال جاری، لازم است تا با برخورد قاطع با این افراد، از اشاعه افعال حرام در جامعه جلوگیری کرد.

وی ضربه شلاق، دو ماه حبس و پرداخت جزای نقدی را از جمله مجازات قانونی روزه‌خواری در ملاءعام برشمرد و گفت: با توجه به تشخیص مراجع قضایی مجازات لازم برای فرد مجرم در نظر گرفته می‌شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری دادگستری آذربایجان غربی بر لزوم اقدامات فرهنگی در راستای پیشگیری از این امر در استان تاکید کرد و افزود: احیای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه می‌تواند تاحدی در این زمینه موثر شود.

انتهای پیام/61009/ق30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول