اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه همدان:

ماه رمضان دایره‌المعارف سال است/ روزه‌خواری دهن‌کجی به دین خداست

امام جمعه همدان گفت: ماه رمضان دایره‌المعارف سال است و چگونه رفتار کردن در طول سال را به افراد آموزش می‌دهد که هوشیارانه باید از فیوضات این ماه بهره‌مند شد.

ماه رمضان دایره‌المعارف سال است/ روزه‌خواری دهن‌کجی به دین خداست

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، آیت‌الله غیاث‌‌الدین طه‌محمدی ظهر امروز در آئین عبادی سیاسی نماز جمعه همدان با اشاره به اینکه ماه رمضان ماه سازندگی انسان‌هاست، افزود: ماه رمضان ماه بزرگی است و روزه‌داری در این ماه الهی آثار و برکاتی دارد که در اخلاق، معنویت و نورانیت انسان‌ها و مسائل اجتماعی انسان‌ها بروز می‌یابد.

امام جمعه همدان با اشاره به مشاغل سختی که برخی افراد دارند اما با این حال روزه می‌گیرند، بیان داشت: کسانی که در این روزهای داغ تابستان روزه می‌گیرند، هزاران ملک به آنها دلداری داده و از آنها دلجویی می‌کنند.

وی با تأکید بر اینکه روزه‌داری درآمد و عایداتی برای افراد دارد، تصریح کرد: علاوه بر آثار پر برکتی که روزه در دل و جان افراد باقی می‌گذارد، روزه‌داری موجب حکمت است و این حکمت از چشمه معرفت الهی می‌جوشد.

محمدی با بیان اینکه حکمت، زاده روزه‌داری است، اظهار کرد: معرفت موجب یقین است و وقتی که انسان به سرچشمه یقین می‌رسد به مقام عالی رسیده و همه چیز دارد.

وی جرم روزه‌خواران را بسیار سنگین دانست و افزود: یکی از دستاوردهای روزه برای آدمی این است که افرادی که در این روزهای گرم تابستان روزه می‌گیرند، این روزه سپر آتش در روز قیامت شده و آتش تنها انسان‌هایی که به دین خدا دهن‌کجی می‌کنند را می‌بلعد.

نماینده ولی فقیه در استان روزه را موجب سلامتی تن بیان کرد و گفت: بسیاری از افراد که روزه‌خواری می‌کنند، همیشه بیمار هستند و از درد یک عضو بدن خود می‌نالند در صورتی که روزه موجب استراحت یک ماهه بدن انسان شده و برای یک سال، آدمی را بیمه می‌کند.

وی در ادامه سخنانش با ابراز نارضایتی از برنامه‌های مذهبی شهر همدان بیان داشت: این ماه به قدری با ارزش است که باید برای دقایق و ثانیه‌های آن برنامه‌ریزی کرد در حالی که برخی از مساجد قبل از افطار نماز را برپا می‌کنند که عجله برای رسیدن به افطار موجب عدم برگزاری باشکوه نماز مغرب است.

محمدی تصریح کرد: در تهران و برخی شهرها پس از افطار نماز مغرب و عشا برگزار می‌شود که همین موجب شلوغی مساجد و اجرای برنامه‌های جنبی در مساجد می‌شود.

وی اضافه کرد: واجبات و مستحبات ماه رمضان چندین برابر سایر ماه‌ها و روزهاست و صدقه و افطاری در این ماه بسیار فضیلت دارد که مردم باید هوشیارانه از این ماه بهره‌مند شوند تا خدای ناکرده پشیمان نشوند.

امام جمعه همدان با اشاره به برنامه ساعت 22 همدان در آرامگاه بوعلی سینا که همراه با قرائت قرآن و پاسخ به سوالات معارف دینی است، تصریح کرد: مردم به ویژه جوانان باید از علوم و معارف دینی برخوردار شوند چرا که اگر امروز ما در همدان شاهد افزایش آمار طلاق نسبت به آمار ازدواج هستیم ناشی از عدم آگاهی و اطلاع‌رسانی معارف دینی به جوانان است.

وی بیان داشت: ماه رمضان دایره‌المعارف سال است و چگونه رفتار کردن در طول سال را به افراد آموزش می‌دهد که هوشیارانه باید از فیوضات این ماه بهره‌مند شد.

محمدی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به کسانی که از پرداخت زکات و خمس خود امتناع می‌کنند، بیان داشت: افرادی حق‌الناس و حق‌الله را پرداخت نکرده و در شراکت کم و زیاد می‌کنند به نوعی دنیا را خریده و به فکر آخرت خود نیستند در حالی که باید از امروز به فکر حساب و کتاب خود باشند.

وی با اشاره به فرا رسیدن روز حجاب و عفاف یادآور شد: با وجود اینکه هفته آینده در این زمینه صحبت می‌کنیم اما این را بگویم که بی‎حجابان به ویژه آنهایی که در این ماه رعایت حجاب و عفاف نمی‌کنند، به سختی عذاب خواهند شد.

امام جمعه همدان سپس با اشاره به اینکه بهزیستی دستگاه بسیار غریبی است، اذعان کرد: این سازمان با زیر پوشش قرار دادن افراد بسیاری در همه سنین از درآمد پائینی برخوردار است که امیدواریم خیران علاوه بر سرکشی از افطاری و صدقه دادن نیز پرهیز نکنند و به یاری مستمندان نیز بشتابند.

وی در پایان سخنانش پرداخت مالیات را عمل به مسئولیت در اجتماع دانست و گفت: بسیاری از مردم با دارایی بالایی که دارند از پرداخت مالیات شانه خالی می‌کنند که با توجه به تأکیدات رهبری مبنی بر عدم وابستگی به نفت باید این موضوع جدی گرفته شود و هر کس باید به وظیفه خود عمل کند و مالیات نیز جزو همین وظایف است.

انتهای پیام/89003/ر40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول