اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه اصفهان:

نبود رهبر و ولی فقیه عامل لجام گسیختگی امروز مصر است

مشاور سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه اصفهان گفت: نبود عنصر و المانی به نام رهبر و ولی فقیه در مبانی فکری اخوان المسلمین دلیل انشقاق و لجام گسیختگی امروز دولت مصر است.

نبود رهبر و ولی فقیه عامل لجام گسیختگی امروز مصر است

حسن روحانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: علل و عوامل متعدد و مختلفی موجبات سقوط مرسی و شکل گیری کودتای نظامیان علیه دولت مرسی فراهم کرد.

وی بیان کرد: از جمله دلایل شکست دولت مرسی و اخوان المسلمین می‌توان به مواردی مهمی چون اینکه سران و مسئولان اخوان المسلمین در طول یکسال حکومت خود به وعده‌هایشان به مردم مصر جامعه عمل نپوشاندند، اشاره کرد.

این کارشناس سیاسی افزود: از جمله وعده‌هایی که محقق نشد، قطع ارتباط مصر با رژیم غاصب اسرائیل است و همچنین اینکه اخوان المسلمین که داعیه دار احیا ارزش‌های اسلامی در مصر بود کارنامه خوبی از خود در این عرصه بجا نگذاشت.

وی تصریح کرد: اخوان‌المسلمین و دولت مرسی به غیر از اینکه موجبات قطع ارتباط با اسرائیل را فراهم نکرد بلکه روی خوشی هم به فلسطینیان نشان ندادند و همچنان به ادامه همکاری خود با آمریکاییان و هم پیمان عربیشان ادامه دادند.

روحانی ادامه داد: دلیل سومی که در امر وضعیت حال حاضر مصر باید بیان کرد عدم تحقق و رفع مشکلات اقتصادی مردم مصر است که توسط دولت مرسی به مردم وعده داده شده بود.

وی از دلایل دیگر شکست اخوان المسلمین و دولت مرسی در مصر را نبود عنصر و المان ولایت فقیه و رهبر واحد در مباحث ایدئولوژیکی آنان دانست و تاکید کرد: در وضعیت امروز مصر نبود این جایگاه بیش از پیش حس می‌شود.

این کارشناس سیاسی تصریح کرد: دوری از ارزش‌های اسلام و عدم اهمیت لازم به مطالبات به حق مردم مصر در امر اقتصادی، نزدیکی به دولت‌ها و کشورهای عربی دست نشانده آمریکا و اعتماد کردن به آمریکا و اسرائیل مجموع عواملی است که زمینه را برای کودتاگران نظامی علیه دولت مرسی فراهم کرد.

انتهای پیام/63001/صا20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول