اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد مطرح کرد

مصرف نادرست داروهای دامی در کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل دامپزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: داروهای دامی بی‌کیفیت نیست بلکه دامداران استفاده درست از این داروها نکرده به همین خاطر داروها اثرگذار نمی‌شوند.

مصرف نادرست داروهای دامی در کهگیلویه و بویراحمد

محسن صادقی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج در پاسخ به اینکه دامداران و عشایر کهگیلویه و بویراحمدی در برخی رسانه‌ها از بی‌کیفیت بودن داروها گلایه داشته‌اند، اظهار کرد: داروها بی‌کیفیت که نشده‌اند هیچ، بلکه کیفیت آنها از گذشته هم بهتر شده است.

وی از اهتمام شرکت‌های دارویی برای ساخت داروی باکیفیت و همچنین نظارت‌هایی که بر تولیدات آنها می‌شود گفت و افزود: در گذشته داروهای دامی تنها منحصر به یک یا دو دارو بود که اکنون به بیش از صدها نوع ارتقا یافته و داروهای دامی متنوعی در داروخانه‌ها وجود دارد که توسط دام‌پزشکان تجویز می‌شوند.

مدیرکل دامپزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد یکی از مشکلات بزرگ در این خصوص را مصرف داروها دانست و گفت: دامداران به درستی داروهای تجویز شده را به دام‌های خود ارائه نمی‌کنند و همین امر موجب شده که دام‌ها در اکثر موارد سلامت خود را باز نیابند.

صادقی به نمونه‌ای که خود در مورد یک دامدار و یک دام بیمار با آن مواجه شده اشاره کرد و گفت: دامی که چندین بار با تجویز دارو بهبودی حاصل نکرده بود را شخصا زیر نظر قرار دادم و با تکمیل شدن دوره درمان و مصرف درست دارو همان دام سلامت خود را باز یافت که نشان دهنده استفاده نادرست دامداران به خصوص عشایر از داروهای دامی است.

وی با بیان اینکه دیگر به مانند گذشته داروی رایگان در اختیار دامداران قرار نمی‌گیرد، تصریح کرد: یک بخش که مربوط به ما و دامپزشکی در زمینه واکسن بوده را به صورت رایگان انجام می‌دهیم ولی خود من هم به عنوان مدیر دامپزشکی در سایر بیماری‌های دامی اگر دام بیمار داشته باشم باید از بخش خصوصی دارو تهیه کنم و قانون برای همه یکسان است.

مدیرکل دامپزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگری از این گفت‌وگو به ماه مبارک رمضان و نظارت‌هایی که توسط دامپزشکی صورت می‌گیرد اشاره کرد و گفت: در اداره‌کل دامپزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد دو دسته فعالیت‌های عادی و روتین داریم.

صادقی ادامه داد: در برخی از ماه‌ها و مناسبت‌های سال از جمله عید قربان، عید نوروز و البته ماه مبارک رمضان، فعالیت‌های ویژه ما آغاز می‌شود.

این مسئول افزود: در ماه رمضان به دلیل حساسیت این ماه و توجه بیشتر به سلامت مردم که در همه فصول سال نیز مدنظر ما خواهد بود، نظارت‌ها از مزرعه تا سفره ادامه خواهد داشت.

صادقی تصریح کرد: 14 اکیپ ثابت و سیار با 880 نفر روز همراه با شماره تلفن 1512 که آماده شنیدن هرگونه انتقاد و پیشنهاد و شکایتی بوده، کار نظارت را بر عهده دارند.

انتهای پیام/2571/ح30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول