اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای نخستین بار در بازارچه‌های شهرداری صورت گرفت

توزیع ظروف یک‌بار مصرف تجزیه‌پذیر گیاهی در شیراز

مدیرعامل سازمان میادین و ساماندهی مشاغل مزاحم شهرداری شیراز گفت: سازمان میادین و ساماندهی مشاغل مزاحم شهرداری شیراز، اقدام به توزیع و فرهنگ‌سازی برای استفاده از مصرف ظرف‌های یک‌بار مصرف تجزیه‌پذیر گیاهی کرده است.

توزیع ظروف یک‌بار مصرف تجزیه‌پذیر گیاهی در شیراز

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، بهمن جعفری بعد از ظهر امروز در حاشیه برگزاری آیین «روز بدون نایلکس» در یکی از بازارچه‌های شهرداری شیراز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ظرف‌های یک‌بار مصرف گیاهی منشا نشاسته دارند و هیچ‌گونه عوارض آلرژیک و سرطان‌زایی نداشته و جایگزین مناسبی برای ظرف‌های فعلی است.

وی خاطرنشان کرد: ظرف‌های یک‌بار مصرف گیاهی، ترکیبی از نشاسته، ذرت، موم عسل، روغن گیاهی سلولز و فیبرهای گیاهی بوده و طبق آزمایش‌هایی که از سوی وزارت بهداشت انجام شده است، برای سلامتی انسان مضر نیست.

جعفری تصریح کرد: ایران اسلامی پس از آمریکا، آلمان، انگلیس و ایتالیا پنجمین کشوری بوده که به فناوری تولید ظرف‌های یک‌بار مصرف گیاهی دست یافته و به عنوان تنها تولیدکننده این نوع ظروف در خاورمیانه شناخته شده است.

این مسئول بیان داشت: متخصصان محیط زیست بر این باورند که 300 سال طول می‌کشد تا ظرف‌های پلاستیکی به چرخه طبیعت بازگردد، اما ظرف‌های یک‌بار مصرف گیاهی پس از شش ماه به خاک تبدیل شده و به طور مستقیم خوراک دام و طیور می‌شود و هیچ‌گونه مشکلی برای محیط زیست به وجود نمی‌آورد.

وی از وجود 21 بازارچه شهرداری در شیراز خبر داد و افزود: این نوع ظرف‌های گیاهی در ابتدا در هشت بازارچه و میدان میوه و تره بار توزیع و سپس در تمام بازارچه‌ها به مصرف‌کنندگان ارائه می‌شود.

مدیرعامل سازمان میادین و ساماندهی مشاغل مزاحم شهرداری شیراز اضافه کرد: ظرف‌های یک‌بار مصرف گیاهی در تمام رستوران‌ها، هتل‌ها، بیمارستان‌ها، سالن‌های غذاخوری و نگهداری میوه‌ کاربرد دارد.

انتهای پیام/2448/ح30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول