اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول امور فرهنگی و پژوهشی اداره‌کل تبلیغات خراسان‌رضوی مطرح کرد

سبک زندگی قرآنی دستاورد عظیم محافل انس با قرآن / رمضان یعنی جهاد نفس

مسئول امور فرهنگی و پژوهشی اداره‌کل تبلیغات خراسان‌رضوی با بیان اینکه رمضان یعنی جهاد نفس، گفت: یکی ازدستاوردهای عظیم رمضان محافل انس با قرآن است.

سبک زندگی قرآنی دستاورد عظیم محافل انس با قرآن / رمضان یعنی جهاد نفس

حجت‌الاسلام حسین نمازی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در مشهد، ضمن تبریک و تهنیت به مناسبت فرا رسیدن ماه مبارک رمضان اظهار کرد: ماه مبارک رمضان نتایج و دستاوردهای عالی در جهاد با نفس برای هر فرد روزه‌دار دارد.

وی افزود: درس مهم این ماه عزیز برای مومنان بندگان و روزه‌داران جهاد با نفس و اراده محکم در مبارزه با خواهش‌های نفسانی است.

نمازی با بیان اینکه صبر و شکیبایی و مبارزه با گناهان زمینه‌ساز تعالی و کمال انسان است، گفت: پناه بردن به قرآن کریم مهم‌ترین مسئله در خودسازی انسان‌ها در زندگی‌ محسوب می‌شود که این مسئله در ماه رمضان قوت بیشتری داشته و نمود آن در زندگی اجتماعی پررنگ‌تر است.

مسئول امور فرهنگی و پژوهشی اداره‌کل تبلیغات خراسان‌رضوی از تفسیر سوره حجرات در ماه مبارک رمضان توسط اداره‌کل تبلیغات خراسان‌رضوی خبر داد و افزود: این اقدام، اتفاق مبارک قرآنی در زندگی خراسانی‌ها برشمرده می‌شود.

وی ادامه داد: در این اقدام فرهنگی و قرآنی، تمامی مبلغان، روحانیون و ائمه مساجد در سطح خراسان‌رضوی برای تفسیر و تبیین مفاهیم سوره حجرات بسیج شده‌اند.

نمازی گفت: سوره حجرات دارای مفاهیم عمیق و درس‌های اخلاقی در زندگی اجتماعی بوده و این مسئله امروز یکی از نیاز‌های اساسی زندگی بشمار می‌رود.

مسئول امور فرهنگی و پژوهشی اداره‌کل تبلیغات اسلامی خراسان‌رضوی ابراز داشت: سوره حجرات سبک زندگی قرآنی و اسلامی را ترسیم کرده و زندگی اجتماعی بر پایه مفاهیم بلند قرآنی را آموزش می‌دهد.

نمازی تأکید کرد: یکی از دستاوردهای عظیم و ارزشمند ماه مبارک رمضان برگزاری پرشور محافل انس با قرآن است، انس با آیات مبین قرآن کریم سبب نشان دادن راه معنوی و الهی در زندگی و تبیین سبک زندگی قرآن در جامعه اسلامی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: سبک زندگی قرآنی در تمامی ابعاد زندگی، برنامه و طرح دارد و یکی از درس‌های این سبک زندگی، روابط حسنه میان افراد جامعه است.

مسئول امور فرهنگی و پژوهشی اداره‌کل تبلیغات اسلامی خراسان‌رضوی ابراز داشت: تهمت و افترا، غیبت، ضعف در یکپارچگی و وحدت، دروغ و بی‌اعتمادی آفت‌های جامعه امروز بوده که با درس‌گیری از سبک زندگی قرآنی و اسلامی و ایجاد روابط حسنه به جامعه‌ای ایده‌آل اسلامی می‌رسیم.

نمازی در پایان تأکید کرد: جامعه‌ای که بر پایه سبک زندگی قرآنی و اسلامی حرکت کند، جامعه را در مسیر تحول اقتصادی و اجتماعی قرار می‌دهد.

انتهای پیام/70023/ذ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول