اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل اوقاف و امور خیریه همدان:

استانداری به تعهدات خود در قبال اوقاف عمل نکرد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان گفت: طبق قرار، اوقاف و امور خیریه استان اراضی خود را برای ساخت مساکن مهر واگذار کرد اما استانداری به تعهدات خود در قبال اوقاف عمل نکرد.

استانداری به تعهدات خود در قبال اوقاف عمل نکرد

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد صالحی بعد از ظهر امروز در سومین جلسه شورای مسکن استان همدان با بیان اینکه استان همدان قبل از آغاز طرح مسکن مهر در تأمین زمین مشکل داشت اظهار داشت: با تغییر کاربری زمین‌ها مشکل تأمین زمین برای اجرای طرح حل شد و سازمان اوقاف و امور خیریه استان به همه تعهدات خود عمل کرد.

وی ادامه داد: استانداری به هیچ کدام از تعهدات خود عمل نکرده و در واگذاری زمین تفاوت قیمت بین زمین‌های اوقاف با دیگر زمین‌ها بسیار زیاد است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان افزود: زمین‌هایی که زیرمجموعه راه و شهرسازی است متری 3 میلیون تومان و زمین‌های اوقاف متری 300 هزار تومان کارشناسی شده که عدالت رعایت نشده است. 

وی اضافه کرد: با تغییر کاربری و واگذاری اراضی اوقاف به مساکن مهر در سطح استان باید مبلغی بالغ بر 8 میلیارد تومان به اوقاف به صورت نقدی پرداخت و ماءالتفاوت قیمت هم محاسبه می‌شد اما به هیچ کدام از تعهدات عمل نکردند.

همچنین از حواشی این جلسه این بود که برخی از مشکلات در مساکن مهر مربوط به شرکت گاز بود که هیچ نماینده‌ای از این اداره در جلسه حاضر نبود و مشکلاتی که در بخش گاز است بدون بررسی باقی ماند.

جلسات کارگروه‌ها و شوراهای مختلف در استانداری با روندی تکراری که مدیران به ارائه گزارش و تکرار حرف‌های جلسات قبل می‌پردازند تشکیل و بدون نتیجه‌گیری درست و حل مشکل به پایان می‌رسند و همان مشکلات در جلسات بعدی دوباره مطرح می‌شوند.

عدم هماهنگی بین ادارات و دستگاه‌های بین یکدیگر به وضوح در این جلسات برای خبرنگاران که از دریچه‌ای دیگر به موضوعات می‌نگرند ملموس است.

اگر جلسه‌ای قرار است بدون نتیجه ماند و به یکباره همه بلند می‌شوند و پی کار خود می‌روند، اصلاً برای چه تشکیل می‌شود؟

برخی از مدیران فقط به ارائه آمار و اعداد و ارقام در جلسات اکتفا کردند و به نظر می‌رسد به هیچ عنوان شناختی از کارکرد کارگروه‌ها و شوراها ندارند و جایگاه این جلسات را تا ارائه گزارش، تنزل دادند.

انتهای پیام/‌89019/ش30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول