اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار همدان:

شن و ماسه ساوه در همدان بیشتر مشتری دارد

فرماندار همدان گفت: رنگ شن و ماسه ساوه مشکی است و درون آسفالت مشخص نمی‌شود و برای همین پیمانکاران این محصول را برای استفاده ترجیح می‌دهند.

شن و ماسه ساوه در همدان بیشتر مشتری دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، حسن قهرمانی‌مطلق در چهارمین جلسه ستاد توسعه معادن استان با بیان اینکه در سطح شهرستان تعداد 70 معدن دارای پروانه وجود دارد اظهار داشت: تعداد پروانه‌های صادر شده به میزان 27 درصد معادن استان است.

وی ادامه داد: تعداد 582 نفر در سطح شهرستان همدان در بخش معادن اشتغال دارند که 25 درصد اشتغال استان در بخش معادن است.

فرماندار همدان در ادامه با اشاره به اینکه در سطح معادن شهرستان بیش از 352 هزار تن در سال استخراج مواد معدنی را داریم تصریح کرد: میزان ذخایر معدنی شهرستان بالغ بر 146 میلیون تن است.

وی اضافه کرد: تاکنون در بخش معادن شهرستان بیش از 124 میلیارد ریال اعتبار سرمایه‌گذاری شده است.

قهرمانی‌مطلق در ادامه با بیان اینکه تعداد 32 معدن در سطح شهرستان فعال است ابراز داشت: تعداد 38 معدن غیر فعال و تعداد 51 مورد راکد است.

وی در ادامه به عمده مشکلات تعطیلی معادن شهرستان اشاره کرد و یادآور شد: مشکلات حقوقی، عدم ایفای تعهدات از سوی بهره‌بردار، عدم احداث واحد فراوری، تجهیز و آماده‌سازی، داشتن برخی مشکلات با راه و شهرسازی، نداشتن بازار و واقع شدن در مناطق محدود شده مانند حوزه آبریز سد اکباتان از مهمترین دلایل تعطیلی معادن در سطح شهرستان همدان است.

فرماندار همدان با اشاره به اینکه بیشترین تعطیلی معادن در شهرستان مربوط به بخش شن و ماسه است بیان داشت: شن و ماسه تولیدی همدان کوهی است و رودخانه‌ای نداریم.

وی ادامه داد: شن و ماسه مصرفی همدان بیشتر از ساوه وارد می‌شود و چون محصول ساوه رنگ مشکی دارد در آسفالت مشخص نمی‌شود و پیمانکاران ترجیح می‌دهند.

قهرمانی‌مطلق در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه توسعه تعاونی‌های روستایی در رونق بخش معادن مؤثر است ابراز داشت: عدم صدور مجوز بهره‌برداری بیش از حد توان، نظارت مستمر بر عملکرد برداشت از معادن، اختصاص بخشی از درآمد معادن به روستائیان و هماهنگی با شوراها و دهیاران در صدور مجوزها می‌تواند به حل مشکلات پیش روی معادن کمک کند.

انتهای پیام/89019/صا20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول