اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خواستار شد

برخورد قاطع با حرمت‌شکنان ‌ماه رمضان در آذربایجان غربی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: روزه‌خواری به صورت علنی توهین به ماه رمضان تلقی می‌شود و لازم است با افرادی که در ملاءعام روزه‌خواری می‌کنند برخورد شود.

برخورد قاطع با حرمت‌شکنان ‌ماه رمضان در آذربایجان غربی

حجت‌الاسلام محمدباقر کریمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: برای جلوگیری از گسترش روزه‌خواری به صورت علنی، در جامعه اسلامی لازم است ابتدا با روش‌های پیشگیرانه مانند امر به معروف و نهی از منکر مانع این امر شد و در نهایت باید با برخورد قانونی و جزایی با آنان مقابله کرد.

کریمی به اهمیت و لزوم روزه‌داری در ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: روزه ماه رمضان فریضه‌ای است که خداوند آن را به مسلمانان واجب کرده است که آثار و برکات بسیاری هم بر جسم و روح انسان دارد.

وی تصریح کرد: حفظ حرمت ماه رمضان وظیفه همه مردم در جامعه اسلامی بوده و لازم است با شکنندگان این حرمت برخورد شود.

کریمی از تلاش نیروی انتظامی و دستگاه‌های قضایی آذربایجان غربی برای برخورد با روزه‌خواران در سال‌های گذشته قدردانی کرد و افزود: این تلاش مجدانه نیروی انتظامی که در راستای حفظ حرمت و احترام ماه رمضان و در اصل ارزش‌های دینی در جامعه است شایسته و قابل تحسین است.

وی تصریح کرد: تظاهر به روزه‌خواری در ملاءعام سبب جریحه‌دار شدن احساسات مومنان شده و به نوعی تمسخر اسلام و ارزش‌های الهی تلقی می‌شود.

کریمی بر روش‌های مقابله با این مسئله اشاره کرد و گفت: تذکر لسانی به افرادی که علنا اقدام به روزه‌خواری می‌کنند، به عنوان یکی از روش‌های مهم امر به معروف و نهی از منکر می‌تواند در این زمینه بسیار اثرگذار شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه بر لزوم برخورد با این افراد تاکید کرد و افزود: اگر مجرم نسبت به جرم مرتکب‌شده احساس امنیت کند آن را تکرار می‌کند و به این ترتیب با از میان رفتن قبح مسئله در جامعه به تدریج این اعمال ناپسند رواج پیدا می‌کنند که این هم شایسته یک جامعه دینی و اسلامی نیست و باید با خاطیان برخورد جدی صورت پذیرد.

وی یکی از علل افزایش روزه‌خواری در استان در چند سال اخیر را گرمی هوا دانست و تصریح کرد: گسترش ساخت‌ و سازهای عمرانی به ویژه در این ماه و اقدام کارگران ساختمانی در ملاءعام به روزه‌خواری از دیگر عوامل موثر در گسترش این امر در جامعه بوده است.

کریمی توجه خود دستگاه‌های دولتی را در کاهش این اقدامات کارکنان خود موثر ارزیابی کرد و افزود: طبیعی است که کنترل و نظارت بر طیف کوچک بسیار راحت‌تر از نظارت بر یک جامعه گسترده است و لذا تذکر کارفرمایان به کارکنان و احیای نهی از منکر در داخل دستگاه‌ها می‌تواند آثار مقابله‌ای خوبی بر جای گذارد.

انتهای پیام/61009/ش30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول