اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی اعلام کرد

برخورد قاطع با روزه‌خواران در ملأ عام/تعیین مجازات ‌برای ‌حرمت‌شکنان

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی گفت: دادگستری آذربایجان غربی با افرادی که در ماه رمضان و در ملاءعام اقدام به روزه‌خواری کنند به شدت برخورد می‌کند.

برخورد قاطع با روزه‌خواران در ملأ عام/تعیین مجازات ‌برای ‌حرمت‌شکنان

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، توکل حیدری ظهر امروز در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم آذربایجان غربی که با موضوع تمهید اقدامات پیشگیرانه در راستای کاهش جرم روزه‌خواری، در سالن امامت دادگستری کل تشکیل شد، اظهار داشت: ماه مبارک رمضان ماه عبادت و کسب تقوای الهی است، و دادگستری در کنار نیروی انتظامی و بسیج، با کسانی که در ملاءعام روزه‌خواری کنند، مقابله می کند.

وی به ضرورت مقابله با جرائمی نظیر روزه‌خواری در جوامع اسلامی اشاره کرد و گفت: آنچه ضرورت دارد برخورد با چنین جرائم است، ولی نکته مهم‌تر، چگونگی برخورد با این مسئله برای داشتن بیشترین اثرگذاری آن در جامعه است.

حیدری با اشاره به اینکه روزه‌خواری در ملاءعام و به طور علنی جرم محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: این اقدام ممکن است، به سبب دلایل مختلف اتفاق بیافتد، ولی در نوع خود می‌تواند دهن‌کجی به حدود الهی و بی‌توجهی به حرمت ماه رمضان تلقی شود.

وی در ارتباط با لزوم پیشگیری از روزه‌خواری علنی، تاکید کرد: مقابله با روزه‌خواری نیازمند اراده جمعی و مشارکت همگانی است، که اگر چاره‌جویی مناسبی برای مقابله با آن صورت نگیرد، بدون تردید آثار مخربی در جامعه پدیدار می‌شود.

حیدری بر لزوم توجه خانواده‌ها و اهمیت دادن آنها به تربیت دینی فرزندان اشاره کرد، افزود: نهادینه‌سازی فرهنگ اسلامی در خانواده‌ها و سوق دادن فرزندان به رعایت حدود الهی از جمله اقدامات ضروری است، چرا که حس ایستادن در برابر فرامین الهی و ارتکاب گناه، می‌تواند اثربخش‌تر از هر اقدام مقابله‌ای دیگر در هر شرایطی فرد را از ارتکاب به بسیاری از کارهای قبیح و ناپسند بازدارد.

وی بر ضرورت همکاری سازمان‌های استان در برخورد با روزه‌خواران در ماه مبارک رمضان تاکید کرد، افزود: استفاده از ظرفیت بالای بسیج در کنار اقدامات نیروی انتظامی و سایر سازمان‌های متولی امر می‌تواند اثرگذاری قابل قبول‌تری بر جای بگذارد.

حیدری در ارتباط با مجازات روزه‌خواران در ماه مبارک رمضان، گفت: در ارتباط با این مسئله جای هیچ شک و تردیدی نیست، و دادگستری در ارتباط با پیشگیری و هم در مورد برخورد با روزه‌خواران، با تشکیل شعبه‌های ویژه در شهرستان‌ها و بخش‌های استان و با تعیین مجازات مناسب به آنها، با شکنندگان حرمت الهی به شدت برخورد می‌کند.

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی بر ضرورت تذکر لسانی به عنوان وظیفه‌ای همگانی تاکید کرد و گفت: امیدواریم در سال جاری اقدامات مقابله‌ای خوبی در استان صورت پذیرد، و این اقدامات مقدمه‌ای برای حرکت پرشتاب در راستای حفظ و صیانت از سایر ارزش‌های الهی نیز شود.

انتهای پیام/61009/ش30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول