اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در گفت‌و گو با فارس مطرح شد

دولت آینده در حوزه نشریات سلایق سیاسی را دور کند/روزنامه‌های مازندران رتبه‌بندی شود‌

مدیر مسئول روزنامه حرف مازندران گفت: دولت آینده در حوزه نشریات سلایق سیاسی را از خودش دور کند و باید زمینه‌ای ایجاد شود که همه گروه‌های سیاسی در نشریات به بیان نظرات بپردازند.

دولت آینده در حوزه نشریات سلایق سیاسی را دور کند/روزنامه‌های مازندران رتبه‌بندی شود‌

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، مشکل تأمین کاغذ برای رسانه‌های مکتوب این روزها به معضلی برای اهالی رسانه تبدیل شده و بسیاری از رسانه‌های مکتوب استان مازندران برای تهیه کاغذ موردنیاز خویش، صورتشان را با سیلی سرخ نگه می‌دارند.

یارانه‌ای که نیز قرار بود به مطبوعات اختصاص یابد در هر زمان که صدای پرداخت آن به گوش می‌رسد در زمان پرداخت به مطبوعات با اما و اگرهایی مواجه می‌شود.

برای بررسی بیشتر این موضوع به سراغ یکی از مدیران مسئول روزنامه‌های محلی مازندران(روزنامه حرف مازندران) رفتیم که شکرالله رضازاده شرمه مدیر مسئول این نشریه از وعده‌های داده شده و محقق نیافته دل پردردی دارد.

مدیرمسئول روزنامه حرف مازندران اظهار داشت: کاغذ یکی از ابزارهای روزنامه‌نگاری است و رسانه‌های مکتوب استان با وضعیت کنونی که در استان به وجود آمده است دچار مشکل هستند.

رضازاده شرمه بیان داشت: برای رفع مشکل نیاز به همراهی دولت هستیم و اگر دولت در این زمینه اقدام مناسبی انجام ندهد مجموعه مطبوعات مازندران دچار مشکل می‌شوند.

رضازاده شرمه در ادامه درباره حواله‌هایی که سال گذشته به مطبوعاتی‌ها داده شد، گفت:  قیمت کاغذهای حواله‌ای بیشتر از قیمت تعیین شده در بازار بود و بسیاری از همکاران ما و خود روزنامه حرف نیز توان تهیه کاغذ موردنیاز خویش را نداشت.

وی ادامه داد: وقتی قرار است اهالی مطبوعات حواله را از مجرای قانون تهیه کنند باید با قیمت معقولانه‌ای در اختیارشان قرار گیرد که سال گذشته مطبوعات مازندران برای تهیه کاغذ با مشکل مواجه شدند و موفق به تهیه کاغذ مورد نیاز  نشدیم.

این فعال مطبوعاتی مازندران تاکید کرد: اگر قرار بود که یارانه در اختیار مطبوعات قرار گیرد ارائه حواله‌ای کاغذی که چندین برابر قیمت بازار است گره‌گشایی نمی‌کند.

رضازاده که دل پر دردی از برخی ناملایمات و بی‌توجهی به مطبوعات و عدم رتبه‌بندی مطبوعاتی که دغدغه مردم استان  است را دارند، بیان داشت: مسئولان باید نسبت به رتبه‌بندی مطبوعات اقدام کنند.

وی ادامه داد: رسانه‌ای که مطالبات مردمی را پیگیری می‌کند با رسانه‌ای که به دنبال رپرتاژآگهی است باید تفاوت داده شود و نشریه‌ای که در استان در مسیر تعالی استان گام برمی‌دارد باید بیشتر توجه شود.

مدیر مسئول روزنامه حرف ادامه داد: در عدم رتبه‌بندی مطبوعات و رسانه‌ها، مسئولان استان مازندران دخیل هستند.

وی در ادامه به مبلغ اختصاص داده شده استاندار مازندران به رسانه‌های استان مازندران در سال گذشته بیان داشت: استاندار مازندران از محل اعتبارات مبالغی را به نشریات استان مازندران کمک کردند که نیاز بود برای اطلاع‌رسانی شفاف این موضوع نیز اقدام شود.

رضازاده ادامه داد: هر چیزی که در استان شفاف‌سازی شود کاستی‌های موجود مشخص می‌شود که پرداختی نقدی استاندار مازندران به رسانه‌ها اعلام نشد.

وی ادامه داد: اعتباری که در استان توزیع شد نیاز بود که شفاف‌سازی شود تا افکار عمومی در این ارتباط قضاوت می‌کرد و شایعاتی که پیرامون این مسئله در استان به وجود آمده بود از بین می‌رفت.

مدیر مسئول روزنامه حرف مازندران در ادامه به مسئله انتخابات و برخی بداخلاقی‌هایی که در این زمینه در استان در سطح نشریات استان مازندران شکل گرفت اشاره کرد و گفت: در زمان انتخابات به مُر قانون عمل کردیم.

وی ادامه داد: روزنامه حرف مازندران در قبل از انتخابات پیشنهادات وسوسه انگیزی برای درج آگهی در روزنامه داشت که از این اقدام به شدت پرهیز کردیم.

رضا زاده با طرح این پرسش ادامه داد: آیا نباید به نشریه‌ای که در جهت وظیفه قانونی خویش حرکت می‌کند نسبت به کسانی که تخلف می‌کنند توجه بیشتری کرد و این در حالی است که در مازندران این امر کمتر مشاهده شد.

وی ادامه داد: در ایام انتخابات و نحوه اداره کردن مطبوعات به ارشاد انتقاد دارم، قانون وظایف مشخصی را در قبل و بعد از انتخابات برای افراد و گروه‌ها مشخص کرد و در قانون به رسانه‌ها تاکید شد که از درج مطالب انتخاباتی قبل از انتخابات خودداری شود، عملکرد روزنامه حرف در قبل و بعد از انتخابات بررسی شود و عملکرد سایر رسانه‌ها نیز بررسی شود و قضاوت عادلانه از این حیث انجام شود.

رضازاده شرمه ادامه داد: در پرداخت یارانه و یا کمک و تسهیلات به مطبوعات عملکردها  مورد توجه قرار گیرد  و برای رسانه‌ای که دغدغه نظام را دارد نمره‌ای در نظر گرفته شود تا رسانه برتر از این حیث مشخص شود.

مدیر مسئول روزنامه حرف مازندران ادامه داد: ‌ادعایی ندارم که در همه مطالب و نوشته‌هایی که در روزنامه حرف درج می‌شود، درجهت پیگیر مطالبات عامه مردم است ولی همه تلاش من و همکارانم این است که خواسته‌های نظام را به نفع شخصی ترجیح دهیم و با توجه به مشکلاتی که پیش رو داریم تاکنون در جهت پیشبرد اهداف از پیش تعیین شده موفق بودیم.

وی در ادامه به ادعایی یکی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری که گفته بود به نشریات اصولگرا در دولت بیشترین توجه شده بود بیان داشت: رسانه‌های اصولگرا در این دوره از دولت کمترین یارانه را دریافت کردند.

رضازاده ادامه داد: رسانه‌های اصلاح‌طلب در این دوره بیشترین بهره را در مازندران از دولت بردند.

این مدیر مسئول نشریه محلی در مازندران در ادامه درباره وضعیت پرداخت یارانه به رسانه‌ها بیان داشت: در سال جدید کمکی به رسانه‌ها نشد و حتی قول داده بودند که در ایام انتخابات به رسانه‌ها کمک شود که در  روزنامه حرف در این طی این مدت چیزی ندیدیم.

وی اضافه کرد: بر اساس برنامه قرار بود که یارانه کاغذ هر شش ‌ماه یک بار پرداخت شود که با وجود گذشت شش ماه از زمان اعلام شده مبلغی در اختیار ما قرار نگرفت.

رضازاده در ادامه به برخی از مطالباتش از دولت آینده اشاره کرد و گفت: دولت جدید برای اینکه موفق باشد باید نگاه عدالت‌خواهانه داشته باشد و مبنای عملیاتی برای شعارهای عدالت‌خواهانه خویش تعریف کند.

وی ادامه داد: با عملیاتی کردن شعارهای عدالت‌خواهانه دولت آینده پایه‌های مردمی دولت تقویت می‌شود.

مدیر مسئول روزنامه حرف مازندران ادامه داد: دولت آینده در حوزه نشریات سلایق سیاسی را از خودش دور کند و باید زمینه‌ای ایجاد شود که همه گروه‌های سیاسی در نشریات به بیان نظرات بپردازند.

وی ادامه داد: امام(ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی از چندصدایی در کشور حمایت می‌کردند و رسانه‌ها باید به دور از جریانات سیاسی، مطالبات مردم را پیگیری کنند.

رضازاده با اشاره به اظهارات روحانی در محافل مختلف بیان داشت: در روحانی شخصیت وزینی را دیدیم و توقع مردم از دولت نیز حرکت منسجم برای ایجاد وحدت در جامعه است.

وی اضافه کرد: همه حرف‌ها و گفته‌های روحانی در چینش کابینه بروز می‌کند، با انتخاب روحانی روحیه امیدواری در کشور ایجاد شد و روحانی برای حفظ این آرامش نیاز است که در چینش کابینه، نهایت دقت را به خرج دهد.

رضازاده تاکید کرد: روحانی باید دقت کند که افراد افراطی را وارد کابینه نکند، اگر افراد افراطی وارد کابینه شوند جریان اعتدال دچار خسران می‌شود  و دولت نمی‌تواند به همگرایی که مردم برای ایجاد این همگرایی رای دادند دست یابد.

مدیر مسئول روزنامه حرف مازندران در پایان خاطرنشان کرد: کابینه بدون افراط و تفریط چیده شود تا آرامش در جامعه حفظ ‌شود.

انتهای پیام/86004/ش40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول