اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد خبر داد

عضویت رسمی 3400 نفر در سرای روزنامه نگاران در سراسر کشور

معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد با اشاره به روند فعالیت سرای روزنامه نگاران گفت: سرای روزنامه نگاران در سراسر کشور، 3هزار و 400 عضو رسمی پذیرش کرده است.

عضویت رسمی 3400 نفر در سرای روزنامه نگاران در سراسر کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، محمدجعفر محمدزاده پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاح سرای روزنامه نگاران استان یزد اظهار داشت: اهالی مطبوعات در سراسر دنیا پاتوقی دارند که این پاتوق در کشور ما وجود نداشت و تاکنون تنها تشکل‌های صنفی در این زمینه فعالیت داشته‌اند.

وی افزود: از آنجا که تشکل‌های صنفی معمولا گرایش سیاسی پیدا می‌کنند، عموم روزنامه نگاران و خبرنگاران تمایلی به عضویت در این تشکل‌ها ندارند اما با راه‌اندازی سرای روزنامه‌نگاران، هر فرد با هر دیدگاهی حضور پیدا می‌کند.

محمدزاده یادآور شد: در حال حاضر سرای روزنامه نگاران در تهران فعالیت بسیار خوبی را آغاز کرده و تاکنون 9جشنواره فصلی برگزار کرده است.

وی برگزاری جشنواره‌های مطبوعات به صورت فصلی را نوعی نظارت دانست و ادامه داد: افرادی که خوب و اثرگذار می‌نویسند، باید حمایت و تشویق شوند.

معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد عنوان کرد: تاکنون در سرای روزنامه‌نگاران هشت کتاب از بهترین آثار هر فصل چاپ و منتشر شده که در مقایسه کتاب اول تا هشتم، سیر کیفی آثار به خوبی مشاهده می‌شود.

وی از مسئولان سرای روزنامه نگاران استان یزد نیز خواست ترتیبی دهند تا این جشنواره‌های فصلی در یزد نیز برگزار شود.

محمدزاده همچنین از راه‌اندازی خبرگزاری سرای ما خبر داد و عنوان کرد: مسئول سرای خبرنگاران سرپرستی این خبرگزاری در هر استان را بر عهده دارد.

وی همچنین از تاسیس دانشگاه روزنامه نگاری و علوم ارتباطات خبر داد و اظهار امیدواری کرد: اول مهر امسال بتوانیم در این دانشگاه دانشجو بگیریم و این دانشجویان نیز بتوانند کمک هزینه تحصیلات و بورسیه دریافت کنند و به صورت علمی و عملی در حرفه روزنامه نگاری آموزش ببینند.

معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد همچنین از نشر 18 عنوان کتاب تخصصی در سرای روزنامه نگاران خبر داد و افزود: در این سرا با برگزاری جشنواره‌های فصلی، تاکنون از 340 نفر تجلیل شده است.

محمدزاده خاطرنشان کرد: سرای روزنامه نگاران اکنون در سراسر کشور بیش از 3هزار و 400 عضو رسمی و هزار و 100 عضو غیررسمی در باشگاه‌های جنبی دارد.

وی قول مساعد برای همکاری در تامین هزینه‌های برگزاری دوره‌های آموزشی را داد و افزود: همه تلاش خود را برای رشد و ترقی سرای روزنامه نگاران به کار خواهیم بست.

محمدزاده با بیان اینکه در مدت زمان تصدی معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد همه تلاش خود را برای ارتقای مطبوعات به کار گرفته‌ام، تصریح کرد: خودم را حافظ منافع و مسئول ارتقای توسعه مطبوعات در دولت دانسته‌ام.

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود در مورد نقش خبرنگاران در وقایع مهم کشور از جمله انتخابات اخیر عنوان کرد: رسانه‌ها فضای کاملا مثبت سیاسی را پشت سر گذاشتند و نه تنها هیچ صدمه‌ای به بدنه انتخابات وارد نکردند، بلکه نقش شورآفرینی در کشور و ملت ایجاد کردند.

وی تصریح کرد: در انتخابات اخیر، 500 خبرنگار خارجی حضور داشتند که فقط 20 نفر از آنها را خبرنگاران آمریکایی تشکیل می‌دادند که از همه صندوق‌های رای بازدید کردند و هیچ‌کدام حاشیه‌سازی نکردند و این جزو نادرترین زمان‌هایی بود که اخبار انتخابات ایران را درست منعکس کردند.

محمدزاده در بخش دیگری از سخنان خود از ایجاد دانشنامه مطبوعات ایران خبر داد و افزود: 180 دانشنامه از مطبوعات ایران جمع‌آوری شده و امیدواریم تا پایان دولت دهم چاپ شود.

در این مراسم، سرای روزنامه نگاران استان یزد در مجتمع امام علی (ع) مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

در مراسم افتتاح سرای روزنامه نگاران استان یزد همچنین نشان این سرا به خانواده شهید رسانه استان یزد، شهید حمید دانشجو اعطا شد.

انتهای پیام/2464/و40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول