اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل استاندارد بوشهر خبر داد

اجباری شدن استاندارد خرما

مدیرکل استاندارد بوشهر گفت: با توجه به اینکه خرما یکی از محصولات استراتژیک استان بوشهر است و می‌تواند به عنوان یک برند در سطح دنیا معرفی شود، استاندارد آن اجباری شد.

اجباری شدن استاندارد خرما

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، محمدرحیم بهره‌مند عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با اجباری شدن استاندارد خرما، خرما برای عرضه در بازار داخلی و خارجی پس از گذشت مراحل ضدعفونی به طریق علمی و صنعتی و بسته‌بندی با کیفیت عالی باید در سردخانه‌های بالای صفر نگهداری شود.

وی با بیان اینکه گرمای هوای بوشهر موجب آفت‌زدگی خرما در سطح بالا می‌شود، افزود: با توجه به اینکه آفت خرما معمول است، اما آفت بیش از پنج درصد ، غیراستاندارد محسوب می‌شود و در بازار غیر قابل عرضه است.

مدیرکل استاندارد بوشهر تصریح کرد: نگهداری خرما در هوای آزاد موجب آفت‌زدگی خرما تا 25 درصد می‌شود که آفت آن 6 برابر حد مجاز استاندارد است.

بهره‌مند تأکید کرد: توسعه سردخانه‌های بالای صفر در مراکز بسته‌‌بندی و فرآوری خرما از مهم‌ترین برنامه‌های امسال است که بتواند محصولات کشاورزی استان از جمله خرما را به حد استاندارد برساند.

وی با بیان اینکه استان بوشهر به عنوان بزرگترین تولیدکننده و صادرکننده خرما در کشور محسوب می‌شود، ابراز کرد: سالانه از بیش از 6 میلیون اصله نخل در استان بوشهر بالغ بر 175هزار تن خرما تولید می‌شود که علاوه بر ارسال به استان‌های مختلف، بخشی هم به کشورهای مختلف آسیایی و اروپایی صادر می‌شود.

مدیرکل استاندار بوشهر با تأکید بر این نکته که خرما در بازارهای جهانی جایگاه ویژه‌ای دارد، افزود: خرمای استان بوشهر به ویژه گونه کبکاب که محصول منحصر بفردی است، می‌توان با رعایت استانداردهای لازم در تولید، فرآوری و بسته بندی جایگاه واقعی آن را در بازارهای دنیا مشخص کرد.

بهره‌مند در پایان به ایجاد و ساماندهی صنایع بسته‌بندی و فرآوری خرما تأکید کرد.

انتهای پیام/66006/ذ20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول