اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی گلستان:

200 منزل استیجاری برای مسافران در گلستان شناسایی شد

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‎دستی و گردشگری استان گلستان گفت: ساماندهی منازل استیجاری از اولویت‎های میراث فرهنگی است و تاکنون 200 منزل استیجاری در استان شناسایی شده است.

200 منزل استیجاری برای مسافران در گلستان شناسایی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی و امور فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان، قربان عباسی در نخستین نشست کمیته طرح‌های منازل استیجاری، مراکز اطلاع‌رسانی، رزرواسیون، زائرسراها و اقامتگاه‌های دولتی در کردکوی اظهار داشت: بحث و بررسی پیرامون نقاط قوت و ضعف دستورالعمل اجرایی ساماندهی منازل استیجاری و بحث و بررسی پیرامون نقاط قوت و ضعف شیوه‌نامه اجرایی مراکز اطلاع‌رسانی و رزرواسیون و همچنین وضعیت منازل استیجاری در روستاهای هدف گردشگری از جمله موارد قابل بحث در این نشست است.

وی با اشاره به اهمیت طرح منازل استیجاری افزود: این طرح از دغدغه‌های کشور و استان‌ها است که نیاز به بررسی و بازبینی و ارائه راهکارهای مناسب دارد.

عباسی همچنین ادامه داد: این طرح در استان گلستان به جامعه هتلداران استان واگذار شده که در ایام پیک سفر با در نظر گرفتن اولویت‌های آیین‌نامه‌ای نسبت به پرکردن اماکن اقامتی استان اقدام می‌کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی گلستان در زمینه ساماندهی افراد کارتن به دست حاشیه خیابان‌ها و مناطق گردشگری استان نیز گفت: حضور این افراد بدون مجوز، تبعات اجتماعی و فرهنگی بسیاری دارد که نیاز به ساماندهی و جمع‌آوری است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‎دستی و گردشگری استان گلستان اذعان داشت: در ورودی شهرستان‌ها دکه‌هایی تحت عنوان اجاره منازل استیجاری مستقر شده‌اند.

وی عنوان کرد: مسافران و گردشگران وارده به استان می‌توانند با مراجعه به این دکه‌های مجاز، مراکز اقامتی خود را انتخاب کنند.

عباسی افزود: ساماندهی منازل استیجاری از اولویت‎های میراث فرهنگی است و تاکنون 200 منزل استیجاری در استان شناسایی شده است.

وی گفت: از این تعداد مجوزهای لازم به 50 واحد داده شد و بقیه در شرایط اخذ استعلام هستند.

گفتنی است شیوه‌نامه اجرایی اماکن اقامتی خصوصی و استیجاری و مراکز اطلاع‌رسانی گردشگری و رزرواسیون اماکن اقامتی کشور در نخستین نشست کمیته طرح‌های منازل استیجاری، مراکز اطلاع‌رسانی، رزرواسیون، زائرسراها و اقامتگاه‌های دولتی در کردکوی بررسی شد.

تدوین وظایف مجریان طرح منازل استیجاری و زائرسراها و اقامتگاه‌های دولتی در استان‌ها نیز در این نشست مورد بررسی قرار گرفت و ارائه گزارش اعضا کمیته طرح از وضعیت ساماندهی منازل استیجاری و مراکز اطلاع‌رسانی و رزرواسیون در ایام نوروز 1392 و برنامه‌های اجرایی در دست اقدام سال 1392 و همچنین بازبینی و بازنگری آیین‌نامه اجرایی زائرسراها و اماکن اقامتی دولتی و ضمانت‌های اجرایی طرح‌ها نیز از دیگر مواردی است که در این نشست بررسی خواهد شد.

گفتنی است در این نشست دو روزه مسئولان و اعضای طرح منازل استیجاری و اماکن اقامتی استان‌های شمالی، غرب و شرق کشور حضور دارند و این نشست 12 و 13 تیرماه در هتل بهمن کردکوی برپا است.

انتهای پیام/2307/خ/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول