اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان خلخال

افزایش 15 درصدی مسافران و گردشگران در شهرستان خلخال

خبرگزاری فارس: رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری خلخال گفت: از اول سال بیش از یک میلیون گردشگر از خلخال دیدن کرده‌اند که 15 درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

افزایش 15 درصدی مسافران و گردشگران در شهرستان خلخال

علی درویشی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل، اظهار داشت: از اول امسال بیش از یک میلیون گردشگر از نقاط مختلف ایران به شهرستان خلخال سفر کرده و از مراکز تفرجگاهی این شهرستان دیدن کرده‌اند. وی افزود: جاذبه‌های زیبایی همچون جاده زیبای گردشگری اسالم به خلخال، جاده جنگلی پونل، تفرجگاه زیبای اندبیل و ازناو، مناطق گردشگری بخش شاهرود و خورش رستم در شهرستان خلخال از عمده مناطقی بوده‌اند که مسافران و گردشگران حضور یافته‌اند.

درویشی تصریح کرد: تمامی اقامتگاه‌ها، هتل‌ها و مهمانسراهای شهرستان خلخال در مناطق شهری و روستایی و مرکز اسکان فرهنگیان شهرستان خلخال و مدارس شبانه‌روزی آماده استقبال و اسکان از مسافران است.

رئیس میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان خلخال داشت: در مرکز شهر خلخال موزه تاریخی شهرستان خلخال نیز در خیابان الشریفی آماده بازدید مسافران از اشیا و آثار تاریخی خلخال بود که بیش از 6 هزار اثر تاریخی در این موزه برای دیدن علاقمندان مهیا می‌باشد.

درویشی بیان داشت: جاده زیبای اسبو و اسکستان، آبشار نره‌گر، پلنگا و سجن، امامزاده عبدالله کلور و بقاع متبرکه در بخش شاهرود و باغات شال از جمله دیدنی‌های این خطه است.

وی به روستای نمونه و بافت ارزش در بخش خورش رستم خلخال اشاره کرد و گفت: روستاهای برندق، کزج و نمهیل و صنایع دستی از جمله گلیم، جاجیم و فرش و لبنیات طبیعی از سوغات معروف بخش خورش رستم خلخال است.

رئیس میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان خلخال تصریح کرد: شهرستان خلخال با فاصله 65 کیلومتر تا مرکز شهر اسالم در استان گیلان و حدود 110 کیلومتر تا مرکز شهر اردبیل در استان اردبیل جز مناطق گردشگری شمال غرب کشور مطرح بوده که در اوایل اردیبهشت ماه تا اوایل آبان ماه میزبان گردشگران از مناطق مختلف کشور است.

درویشی در پایان سخنان خود گفت: جاذبه‌های بکر و طبیعی، آبشارهای روان و مردم میهمان‌نواز خلخال در شهرها و روستاها و آب و هوایی مطبوع و خنک تابستان باعث حضور گردشگران در این مناطق جنوب استان اردبیل است.

انتهای پیام /62008/خ30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول