اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی خواستار شد

بهره‌گیری مومنان از فرصت 30 روزه برای تقرب به خداوند

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی گفت: رمضان فرصت ناب 30 روزه برای خودسازی و تقرب به خداوند است، که مومنان باید از آن نهایت بهره و استفاده را ببرند.

بهره‌گیری مومنان از فرصت 30 روزه برای تقرب به خداوند

حجت‌الاسلام سید محمد فخری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، اظهار داشت: رمضان فرصت ناب 30 روزه برای خودسازی و تقرب به خدا است، که مومنان باید از آن نهایت بهره و استفاده را ببرند،پس از خداوند توفیق عبادت و بهره‌مندی کامل از تک‌تک لحظات این ماه را داریم.

فخری به جایگاه والای این ماه در میان سایر ماه‌های سال، اشاره کرد و گفت: نفس کشیدن و خوابیدن فرد روزه‌دار در این ماه عبادت محسوب می‌شود، و این تنها یکی از دلایلی است، که بسیاری از بندگان شایسته خداوند برای فرا رسیدن این ماه مبارک رمضان لحظه‌ شماری می‌کنند، و با تزکیه نفس خود را برای ورود به این ماه آماده می‌کنند.

وی با تکیه بر روایات متعدد، از ماه رمضان به عنوان ماه خدا، یاد کرد و افزود: همه زمان‌ها و مکان‌ها متعلق به خدا است، ولی ماه رمضان به سبب برجستگی ویژه‌ای که نزد خداوند دارد، از آن به این عنوان یاد شده است.

فخری به فضای معنوی حاکم در جامعه در این ماه، اشاره کرد و گفت: کاهش چشمگیر آمار جرائم در این ماه، نشانگر قداست آن در میان مردم و تاثیر مثبتی است، که روزه بر روح و روان روزه‌داران می‌گذارد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی تصریح کرد: با آغاز ماه رمضان، عطر دل‌انگیز رمضان در همه جا احساس می‌شود، به‌طوری که حتی کسانی هم که به دلایل مختلف از روزه گرفتن در این ماه خودداری می‌کنند، از انجام بعضی کارهای ناشایست و حرام پرهیز می‌کنند.

وی به رونق مساجد در این ماه، اشاره کرد و گفت: در این ماه، مساجد بیش از ایام دیگر سال رونق پیدا کرده، و مردم با اشتیاق بیشتری نسبت به آموزش مسائل دینی و شرعی اقدام می‌کنند.

فخری افزود: شایسته است مومنان از آغاز ماه رمضان با برنامه‌ریزی صحیح از برکات معنوی این ماه بهره‌مند شوند، تا در لحظه وداع برای غفلت و عدم‌استفاده درست از لحظات این ماه افسوس نخورند.

انتهای پیام/61009/ط30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول